אריה דרעי, בהנהגתך ש"ס הובילה להישגים רבים עבור הציבור שאותו היא מייצגת: עצמאות מערכת החינוך החרדי, פטור מגיוס לצה"ל, וכמובן, תקציבים רבים. הישגים אלה נשענים על ברית אסטרטגית וארוכת שנים עם נתניהו. טובת הציבור שאותו אתה מייצג, ולמעשה עצם חייו, דורשים ממך לבחון מחדש את הברית הזו.

אחרי השערורייה שנחשפה: יש לנו הזדמנות להחליף את אונר"א | נחמן שי
השלום מתקרר: הסיבות לשפל ביחסים עם מצרים והתרחיש שמבהיל את קהיר

התנהלותו של נתניהו בשנה האחרונה מעידה שהנהגתו מהווה סכנה להמשך קיומה של מדינת ישראל. האסטרטגיה של פילוג ושיסוי, שהשתלמה לנתניהו פוליטית, קרעה את העם והחלישה אותו עד כדי כך שאויבינו לא יכלו לעמוד בפיתוי. הדבר המדאיג ביותר הוא שנראה שנתניהו היה מודע לסכנה, ובכל זאת המשיך בדרכו. דרך זו עלתה בחייהם של אלפים. כל אחד יכול לדמיין מה היה מצבנו אילו החליטו חיזבאללה, איראן, ותושבי הגדה להצטרף למתקפת חמאס ב־7 באוקטובר. יש לזכור, מבחינתם האופציה עדיין קיימת.

גם לאחר האסון נתניהו לא שינה את דרכיו. יחסיו עם שר הביטחון ושאר חברי קבינט המלחמה מזעזעים. הם, כמו גם רוב מוחלט של הציבור, אינם מאמינים למילה היוצאת מפיו של נתניהו, ומשוכנעים שהוא פועל מתוך מניעיו האישיים. כך גם רבים מהחיילים שנלחמים בעזה. האם כך אפשר לנצח?

בקרוב יקום גל מחאה אדיר. יש לקוות שאלפי הנשקים שחולקו לכל מאן דבעי לא יופנו אלה מול אלה, אבל כל הרכיבים למלחמת אחים קיימים. העם היהודי כבר היה בסרט הזה. היה ואסון זה יתממש, אויבינו לא יחכו על הקווים. ייתכן שלרגע זה הם מחכים. האם מדינת ישראל תוכל לשרוד במצב כזה?

בידיך למנוע את הדבר. בידיך להחליף את נתניהו על ידי אי־אמון קונסטרוקטיבי או הקדמת הבחירות. נכון, נתניהו היה בעל ברית טוב, והדבר הועיל לאינטרסים של בוחריך. אבל שיקולים אלה מתגמדים ביחס לשיקול העליון של שמירה על עצם החיים. חשוב על חיי ילדיך ונכדיך. נתניהו מעמיד את חייהם, ואת חיי כולנו, בסכנה. 

הכותב הוא חוקר קבלת החלטות וראש המחלקה למימון באוניברסיטה העברית