בפוסט נוקב בעל עמדה נחרצת ששיתף הבוקר השר גדי אייזנקוט בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף בחריפות את כנס ההתיישבות שנערך אמש בבנייני האומה, הראה איזנקוט באופן חד משמעי וברור שהוא סולל דרך עצמאית נפרדת מהשר בני גנץ.

גנץ התפוצץ על כנס ההתיישבות - ובליכוד לא נשארו חייבים
מתיחות בצמרת: גוברת הביקורת של סער על אופן ניהול המלחמה

אתמול התקיים כנס בבנייני האומה עם אלפי משתתפים, שרים וח"כים מהקואליציה שגולת הכותרת שלו הייתה קריאה להתיישבות יהודית בכל רצועת עזה, מצפון ועד דרום. בין הקריאות שהושמעו בכנס בלטו הזעקות "טרנספר" ו"הסכם אוסלו מת" ועל שלטים שפוזרו במקום בהם נכתב: "יש לך הזדמנות של פעם בחיים להשתתף בהקמה מחדש של העיר העברית עזה, כעיר טכנולוגית ירוקה ופתוחה לכולם, ומאחדת את חלקי החברה הישראלית".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שרים רוקדים בכנס ההתיישבות בירושלים (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ציפיתי לגינוי מוחץ של המסרים שנאמרו בכנס מראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל זה כבר לא מפתיע שבחר להתעלם במשך כמעט יממה. במקומו בלט דווקא גדי איזנקוט, שלא נותר אדיש ועל רקע הקריאות להתחדשות ההתיישבות היהודית בחבל עזה, ביקר בתקיפות את המסרים של הכנס וכתב בדף הפייסבוק שלו.

"כל מי שהשתתפו אתמול באירוע בבנייני האומה ובעיקר נבחרי ציבור – לא למדו דבר וחצי דבר מאירועי השנה האחרונה, על החשיבות לפעולות בהסכמה לאומית רחבה ועל סולידריות בחברה הישראלית", כתב, "בעת שחיילי צה"ל נלחמים כתף אל כתף במלחמה שאין צודקת ממנה, ובעוד שאנחנו בוחרים לחפש את המאחד גם תוך הנחת מחלוקות עקרוניות בצד, למען המטרות המשותפות - השבת החטופים והבסת חמאס, אחרים מוצאים להם זמן לאירוע שמפלג את החברה הישראלית, מגדיל את חוסר האמון הקיים בממשלה ובנבחריה".

זה היה צעד מפתיע של איזנקוט ומפתיע עוד יותר כי היינו מצפים להתבטאות מהסוג הזה מיו"ר המפלגה בני גנץ, או לפחות להזדהות עם דבריו של איזנקוט  כמי שחבר בכיר במפלגתו , לעומת זאת זכינו במשך שעות ארוכות לשתיקה רועמת של גנץ. רק בשעות הצהרים, לאחר שהסערה באולפנים, בתחנות הרדיו ובאתרי האינטרנט כבר נרגעה, הוציא גנץ הודעה ובה תקף את משתתפי הכנס ואת נתניהו על שתיקתו

פער הזמנים מחזק שוב את ההשערה שהעליתי בטור לפני כשבוע שאייזנקוט חותר בדיפלומטיות עם מסרים סמויים תחת גנץ ומתכנן לצאת לדרך עצמאית משלו כדי לרשת את כיסא ראשות הממשלה. כזכור בראיון שהעניק איזנקוט לאילנה דיין ב"עובדה" הוא עקץ את גנץ כשחשף שהוא היה במיעוט שתמך בעסקה לשחרור החטופים,  עסקה שמבחינתו צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה עוד לפני מיטוט החמאס, ואם זה לא יקרה, הוא יסיק את המסקנה המתבקשת ויפרוש.

איזנקוט אף העביר אז ביקורת סמויה על גנץ, שנוטה יותר לזרום עם הקואליציה בנושא החטופים ונראה כעת שגנץ ממשיך באותו קו ומתיישר עם הקואליציה בכל נושא שעל סדר היום, בעוד הוא, איזנקוט, מחזיק בדעה מוצקה שונה, בלי חשש להביע אותה במישרין, רמז עבה לתכניותיו בעתיד שמשמעותן, הפרדת כוחות בינו לבין גנץ וניתוק מחבל הטבור שקושר את השניים לאותה מפלגה.

ואם לא די בכך, במקביל לשיתוף הפוסט של איזנקוט, הבוקר גם נרשם ביקור יוצא דופן של בני גנץ וחילי טרופר בתיכון המלפרב שהוא מוסד מוכר בציונות הדתית. אני בספק שלא הורמו כמה גבות לפשר נפקדותו של אייזנקוט מאותו ביקור מה שמעלה חשד נוסף לניתוק עתידי בין השניים.

האם הביקור המדובר, הוא סימן ראשון להתחלה של קמפיין בחירות מטעם "המחנה הממלכתי", קמפיין שאותה כבר התחילה הקואליציה בדרכים שונות ומשונות וזכה ללא מעט ביקורות ברשתות ובתקשורת, וכעת, מצטרפת לחגיגה הפוליטית, גם מפלגתו של גנץ.