מי שצפה אתמול בדבריו של נסראללה הבין שנמאס לו ממלחמת הטפטופים בגבול הצפוני. מזכ"ל חיזבאללה סופג מכות קשות שלא ציפה להם במהלך ארבעת החודשים האחרונים, החל מסיכולים ממוקדים בעומק לבנון דרך הרס הכפרים בדרום (לפי דיווח בשארק אל אווסט - מיליארד דולר נזק) ועד המספר הגבוה של ההרוגים של פעיליו שמתקרב כבר ל-200. אם נוסיף לכך את מספר הפצועים הגבוה שלו שמתקרב ל-500 לפי ההערכות צה"ל, נסראללה מפסיד במלחמת ההתשה שהוא בעצמו החליט לכפות על ישראל.

לאחר המטח הקטלני לצפת: התייעצות ביטחונית דחופה על אופי התגובה של צה"ל

נסראללה אתמול נטף ביטחון עצמי עם נאום שחצני מאוד, שכלל איומים שזכורים לנו מנאומי עבר שלו. בדרך כלל הוא נזהר, אבל אתמול הוא איים לראשונה להפעיל את ארסנל הטילים הכבדים שלו. הירי החריג לבסיס צה"ל בצפת הבוקר הוא המשך ישיר לירי לקריית שמונה אמש שגבה לצערנו שני פצועים קשים - אם ובנה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פגיעת רקטה בצפת (צילום: עיריית צפת)
פגיעת רקטה בצפת (צילום: עיריית צפת)

נסראללה נוחל השפלות משלושה כיוונים שכנראה הביאו למצב כאוטי, בו הוא מחליט לשבור את הכלים. השפלה ראשונה היא בתוך לבנון, שם קוטלים אותו שהוא גורר את המדינה למלחמה מיותרת. ההשפלה השנייה היא בעולם הערבי, שם הוא הפך מהשריף של המזרח התיכון לשפן הגדול, וההשפלה האחרונה היא הרצון שלו לכפות את סיום המלחמה בעזה.

המו"מ בקהיר צפוי לתפוס תאוצה בימים הקרובים. אמש נפגש שר החוץ האיראני עם הנייה בקטר, דבר המעיד על מעורבתה של איראן במו"מ. כל תוצאה מלבד הפסקת המלחמה תהיה כישלון לציר איראן-חיזבאללה. נסראללה יודע את זה. הוא גם יודע שאם חמאס נופל הוא הבא בתור. חמאס היה מאז מלחמת לבנון השנייה השכפ"צ של חיזבאללה. הוא התיש את ישראל, ונסראללה היה יושב ביציע ומחייך.

נסראללה מהמר על העורף הישראלי וגם הכלכלה כפי שהוא הצהיר אמש בנאומו. הוא רוצה להעביר את הלחץ לטווח של יותר מ-20 ק"מ ("שני מיליון פליטים ולא מאה אלף") ולגרור על הדרך את ישראל לתרחיש שלא רצתה. נסראללה נכנס לתמונה בזמן שמשפחות החטופים מחכות לבשורה הגדולה על שחרור יקיריהם. הכדור חוזר לקבינט המלחמה, שם יצטרכו לכפות על נסראללה משוואה חדשה, כזאת שתגרום לו לחשוב 10 פעמים לפני שהוא תוקף בסיס צבאי.