חיסולים צריכים להיות מבוצעים מתוך הבנה פרקטית וקרה של המציאות של הארגון הנתקף ולא מתוך רגש. במציאות הנוכחית, ערעור נוסף של חמאס יכול להועיל מאוד לשורה של מטרות שישראל מבקשת להשיג החל משחרור החטופים וכלה במיטוט חמאס.

"מידע שיש גופות של חטופים": פשיטה דרמטית של צה"ל על בית חולים בח'אן יונס | צפו

סינוואר מנותק קשר וקבלת ההחלטות ככל שאנחנו יודעים מבוצעת על ידי הנהגת החוץ. מאחר שהנהגת החוץ איננה חשה את החרב על צווארה שלה היא מרשה לעצמה להביע עמדות קשיחות שלא תואמות את המציאות בשטח. לפיכך, פגיעה משמעותית בהנהגת החוץ איננה רק מוצדקת מבחינה מוסרית אלא גם בעלת תועלות מבצעיות בכך  שהיא מערערת קשות את המבנה הארגוני של חמאס בנקודת הזמן הנוכחית.

ערעור ושבירה של השלד הפיקודי של חמאס יכול בהחלט להביא לכך שישראל תהיה מסוגלת להתמודד עם חמאס או תאי חמאס על בסיס מקומי מפוצל ומוחלש. גם ברמה המוראלית יש לכך תועלות רבות: משום שאיש החמאס הממוצע מבין שמקורות הסמכות וההנהגה כמו גם המבנה הארגוני הולכים ונהרסים. האפקט גם יכול לסייע בהחלשת המוטיבציה של אנשי חמאס להמשיך ולהילחם ולהביא לתוצאות טובות בכל המישורים ובכל התחומים.

עם זאת, כדי להשאיר לפחות נושא ונותן אחד בחיים בהנהגת החוץ אבל הוא עצמו חייב להרגיש את האש לוחכת את שולי שמלתו, כלומר שרוב הנהגת החוץ תוצא מן המשחק.

הכותב הוא היסטוריון וחוקר בכיר לענייני פלסטינים