אנחנו חיים בסיוט מתמשך. האבחנה המקצועית: "טראומה קולקטיבית מתמשכת". חטופים, הרוגים, חיילים בשדה בקרב, ומעל 100 אלף מפונים בעורף. את האבל והחרדה הקיומית לעתידנו - עדיין לא התחלנו לעבד. 

עכשיו תדמיינו: המלחמה נגמרת. החטופים חוזרים. לא שקענו בבוץ של עזה. האיום מהצפון לא עולה מדרגה, כפי שהצהיר היום שר הביטחון, אלא יורד מאה מדרגות. הסיוט נגמר, השיקום והריפוי מתחיל. הזייה? פנטזיה? יש הצעה כזאת על השולחן.

על פי הפרסום ב"וושינגטון פוסט", אמריקה, אירופה והעולם הערבי בהובלת ערב הסעודית מציעים לנו להפסיק את המלחמה, להחזיר את החטופים, לזכות בתמיכה עולמית, בנורמליזציה עם ערב הסעודית ועם מדינות ערביות נוספות. לייצר חזית עוצמתית של מדינות ערביות ומערביות שיתייצבו ביחד נגד איראן וגרורותיה. לרצועת עזה תיכנס הרשות הפלסטינית ובכך ימוגר, או לכל הפחות יקטן באופן משמעותי, כוחו של חמאס.

רק שיש מי שהחזון הזה הוא הסיוט שלהם. שרי הימין המשיחי עדיין מפנטזים על טרנספר לערבים ועל יישובים בלב עזה. תראו את חברון – עיר של יותר מ-200 אלף פלסטינים ו-400 מתנחלים - ותדמיינו את ההתנחלות המשיחית בג'בליה, מאובטחת עד צוואר בחיילים שישארו בעזה לנצח נצחים. חיסול חמאס? הצחקתם את שרי הימין. עבורם חמאס הוא עדיין נכס. 

הגיע הזמן להשתחרר מלפיתת המשיחיות ולהגיד די לטירוף. להוריד את הידיים של בן גביר וסמוטריץ מההגה של המדינה היקרה שלנו. תחזירו לנו את השפיות. ותנו לנו עתיד ותקווה. חייבים לתמוך בתוכנית ביידן. זה תפקידנו ההיסטורי וזו תמונת הניצחון היחידה שיכולה להיות לנו.