אייל ברקוביץ' החליט לשמור על שתיקה רועמת, ארבעה חודשים מאז פרוץ המלחמה כי "זה לא הזמן לפוליטיקה" כך טען. אחרי היעלמו והיפרדותו מאופירה אסייג, הפרטנרית שלו לתוכניתם המשותפת ב"קשת", הגיבה האחרונה בשמו ואמרה: "הוא עוד יחזור ויאמר את מה שיש לו להגיד".

בזמן שברקוביץ׳ על המסך: אופירה אסייג קיבלה אות הוקרה

האם חיכיתי בכיליון עיניים למוצא פיו? לא. ולמה? כי לא חשבתי שהוא יבוא עם בשורה סנסציונית בפיו או ישלוף משרוולו איזושהי הברקה שאף איש טלוויזיה אחר עוד לא השמיע. ואמנם לא טעיתי. אתמול, בהופעתו הבכורה בחדשות שישי של ערוץ 13, הבית החדש שלו, והפעם, לא כמגיש תכנית, אלא כפאנליסט, הוא אמנם דיבר כל כך הרבה, אך לא חידש דבר, ולרגע נדמה היה שהוא מנחה את התוכנית כאילו ישב לצידה של אופירה ולא נטעלי שם טוב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)
אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)

על רקע המהדורה, שמעתי את מילות השיר: "הימים חולפים, שנה עוברת אבל המנגינה לעולם נשארת". אותו ברקו, ואותן דעות, אלא שהפעם הן נאמרו בביטחון עצמי מופרז, משל היה משה רבנו שעכשיו ירד מההר עם לוחות הברית בידיו ורואה את עמו סוגד לפסל הזהב. "שנים אני מתריע על שסע בעם ועל ניהול גרוע".

וואו. האיש התריע, ואיך זה שאף אחד מלבדו לא שם לב? יש לי חדשות בשבילך ברקו. אנשים פחות חכמים ומוכשרים ממך, מזמן שמו לב שקיים שסע בעם. אפילו הילדים בגן מתלוננים בפני הגננת שהיא גורמת לשסע ביניהם, מרוב שהם שמעו בטלוויזיה את המושג, והם גם בקלי קלות יפרשו לך את המושג פילוג, מרוב השימוש החוזר והמתיש בה, על ידי כל הגורמים הרלוונטיים מכל קצות הקשת החברתית והפוליטית. אז מה חדש?

יחד עם זאת, יש לציין, שאם חשבתי שברקו ירגיש אולי שלא בנוח בפעם הראשונה כפאנליסט במהדורת חדשות, ועוד כמישהו שלא יושב על נישה של מומחה בתחום מסוים, לא כתב כלכלי, לא פוליטי, לא צבאי, לא מדיני, לא פלילי, אז טעיתי כי ברקו הוא כתב להכל מהכל, שזורק סיסמאות אינספור לאוויר . הוא לגמרי הרגיש בבית ושלט בשיח אף יותר מאחרים. אלא מאי? הוא חשב שהוא שולט בשיח בגלל הפטפטנות הבלתי נלאית שלו , אבל בעצם הוא לא אמר דברי חוכמה גדולים.

יכולתי להבחין אפילו שהאחרים בפאנל הבליעו גיחוך או שניים כאשר הקשיבו לדבריו וארשת הפנים שלהם אמרה: נו טוב, זה ברקו, נסלח לו. כמובן שהוא הגיע לאולפן מצויד בהרבה נחישות ואנרגיות על מנת להראות לכולם שרק הוא יודע מהיכן משתין הדג, ולהוכיח לערוץ שהבחירה שלהם בו להשתתף בפאנל חדשות, בהחלט הצדיקה את החוזה השמן עליו חתם. ועל כן, הוא ירה בצרורות לכל עבר הערות ושאלות למכביר ולא משנה היכן הן יקלעו, לסל כזה או אחר, ובלבד שיקלעו היכן שהוא.

אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)
אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)

כמו ששאל שאלות שאף אחד לא יכול לענות עליהן כשפנה לאלון בן דוד ודרש לדעת האם תהיה מלחמה עם לבנון, הייתה תחושה שהוא ניסה להשתלב בכוח כמו אותה תחושה שרשת ניסו בכוח לשלב אותו במהדורה. במילים אחרות: כל זמן שאני מדבר, אני קיים, וככל שאדבר יותר, אני יותר רלוונטי, גם אם אדבר שטויות.

ושטות אחת גדולה הוא כבר עשה אמש, שערוץ 13 לא לקח בחשבון כשצירף את ברקו לשורותיה של מהדורה החדשות וכעת ייאלץ להתמודד איתה ועם השלכותיה, כאשר ברקו ניסה להוכיח טענה והביא כדוגמא את הערוץ הימני המתחרה ערוץ 14 ואמר שאפילו ערוץ 14 לא עוסק בחטופים. שם טוב שכבר הבינה את הטעות המרה, ניסתה לתקן והשיבה בזלזול שערוץ 14 הוא לא קבינט המלחמה ולא מקבל החלטות, אלא שלברקו לא נפל האסימון, והוא התעקש שערוץ 14 הוא חלק משמעותי מהמדינה.

ובכך לא רק שעשה פרסומת בחינם לערוץ המתחרה שגובר בנתוני הרייטינג על חדשות 13, אלא גם הודה שהוא צופה בערוץ המתחרה באדיקות ומייחס לו חשיבות רבה. אם עד היום ברקו שידוע כמי ששולף ברגע מבלי לחשוב ולהסס , עשה טעות בדרך כי זה חלק מההתנהלות והקסם שלו, בתוכנית עם אופירה וברקו יכלו לערוך ולחתוך את הקטעים המיותרים, ואילו מהדורת החדשות המשודרת בשידור חי, מביאה את ברקו במלוא הדרו, האותנטיות ויחד עם כל החבילה וגם הטעיות. שיהיה להם בהצלחה.