בכל מקום נאור בעולם היו הרמטכ״ל ואלופיו מפוטרים מייד או נאלצים להתפטר לאחר מחדל כמו שקרה בהתקפת הפתע שהוביל חמאס על עוטף עזה נגד יעדים צבאיים ואזרחיים כשחייליו טובחים ביהודים ומבצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. על ההפקרות, על החרפה ועל הבריחה מאחריות. מנהיגות רופסת של הרמטכ״ל ואלופיו, זחיחות הדעת, היהירות והשאננות הן הן שגרמו לאסון הנורא, מהקשים ביותר שידעה ישראל מאז היווסדה.

לקראת עסקה? הוויתורים של ישראל במו"מ - והמסר של ביידן
תחקיר ענק של הניו יורק טיימס: כך חמאס טבח בקיבוץ בארי, שלב אחרי שלב

אך במדינת ישראל הכול עובד הפוך, הרמטכ״ל וחלק מאלופיו קיבלו עליהם אחריות מדומה שעד רגע זה לא מומשה, ועם ישראל הריעה להם. הם המשיכו בתפקידם כאילו לו אירע דבר. אבל בכך לא די: מסמך חדש של הרמטכ"ל, הרצי הלוי, שהופץ בקרב כל הקצינים הבכירים מרס״ן ועד אלוף, מיידע אותם שצה"ל בראשותו מתחיל עכשיו תהליך איוש חדש של תפקידים בכירים בצה"ל מדרגת רס״ן ועד אלוף.
 
זו שערורייה בממדיה החמורים ביותר, שקרתה במדינה דמוקרטית, ושנחצו בה כל הגבולות האתיים והמוסריים כלא היו. המשמעות היא זריקת כל הערכים והנורמות בצה״ל לפח ההיסטוריה, זה נוגד ניגוד מוחלט את הצו המוסרי. היעלה על הדעת שמי שגרמו לאסון הנורא, יחליטו על מחליפיהם שיהיו הדור הבא של הקצינים הבכירים בצה״ל? ייהרג ובל יעבור, אסור לתת לזה לקרות. אם כוונות הרמטכ״ל  למנות את הדור הבא של הקצונה הבכירה בצה״ל, הרי שיוטבע אות קין על מצחו לנצח נצחים, אין לרמטכ״ל הרצי הלוי את הזכות המוסרית להוביל את המהלך הזה, ובמידה וזה יקרה אפשר לומר בוודאות שאנחנו בדרך ללא מוצא. 
 
במקום שישלמו מחיר יקר, הם קיבלו עליהם אחריות מדומה כדי לרצות את הציבור, ברם איש מהם לא ראה לנכון אפילו להתפטר, והם ממשיכים את שירותם הצבאי כאילו לא אירע דבר. הם "משתינים על הציבור מהמקפצה" ביודעם שאיש אינו יכול להזיזם ממקומם, בבחינת ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״. הם מתנהגים ע״פ המשפט ״ אֲנִי וְאַפְסִי עוֹד ״. אִם עַם ישראל לא יתעורר ולא יראה להם את הדרך החוצה, לא נחיה פה עוד הרבה שנים. כל יום שעובר בשליטתם על הצבא, גורם  להמשך הידרדרותו לעבר התהום. הציבור מוחזק כבני ערובה בידי הדרג המדינה הביטחוני והצבאי שסרחו, למען הישרדותם בכל מחיר.
 
אסור שהרמטכ"ל ומטכ"ל המחדל יבנו את צה"ל מחדש בצלמם ובדמותם. טֶבח 7 באוקטובר ומלחמת עזה הוכיחו בעליל כי בכירי צה"ל בעבר ובהווה הרסו את צה"ל, לא הכינו לא אותו ולא את העורף למלחמה אזורית. לכן ועדה מקצועית – ולא שר הביטחון – היא שצריכה להציע בהקדם לממשלה מי האיש הראוי ביותר במדינת ישראל לפקד על צה"ל, שימנה את הדור הבא של המפקדים הבכירים שאין בהם רבב,  ויתקן את הפגמים שיצרו בו הרמטכ"ל הנוכחי וקודמיו עד כדי חוסר יכולתו לנהל מלחמה רב־זירתית שעלולה לכלול גם את מצרים.
 
הזמן פועל לרעתנו, ומצבנו הביטחוני הכלכלי והחברתי בישראל ובעולם כולו – הולך ורע מיום ליום. אט־אט אנו הופכים למדינה מצורעת ומנודה, ובתוך זמן קצר לא תהיה דרך חזרה מ'מעמד' זה כדי להציל את עצמנו מעצמנו. מנהיגי המחדל של 7 באוקטובר – בדרג המדיני ובדרג הצבאי – האחראים למצבה הקשה של מדינת ישראל כיום – עליהם להחזיר את המפתחות וללכת הביתה כי כך יתאפשר לשקם הכול במדינה ולעלות על דרך המלך.