על קבוצת המפלגים נמנים סמוטריץ, בן גביר נתניהו, יריב לוין, מירי רגב, טלי גוטליב, ואטורי וקיש, שרי ליכוד במלוא הדרם, אך בד בבד גם במלוא עליבותם, וכבר היינו עדים לרפש המילולי והטחת עלבונות הדדיים בחדרי חדרים של ישיבות הקואליציה, שגרמו לנו להסמיק מבושה שזוהי הממשלה וזו דרכה, ועוד בתקופת מלחמה. על קבוצת המאחדים נמנים בני גנץ בראש הרשימה, חילי טרופר, גלנט, אייזנקוט, ואפילו יאיר לפיד בסוף הרשימה.

אב החטוף מאשים: "דרעי רצה לעשות 'שואו', נתניהו סירב להיפגש"
בסודיות ובחשאיות מוחלטת: כך רקם סער את פירוק "המחנה הממלכתי" מאחורי גבו של גנץ

המהדורה העניקה לנו ראיון עם מינה צמח מלכת הסקרים שעדיין פעילה ובועטת אפילו בגילה המופלג 88, שאמרה בין היתר את משפט המחץ, שהציבור בישראל התפכח לאורך השנים והיום הוא פחות מצביע מתוך רגש, אלא יותר בצורה רציונאלית ושכלתנית. במילים אחרות, כפי שאני הבנתי מבין השורות, הגב' צמח התכוונה שלא כמו בעבר, היום הציבור פתוח יותר להכיל ולהפנים ביקורת שמטרתה גם לשחוט פרות קדושות, כלומר, יכולתו לנתץ נאמנויות עיוורות למפלגות כאלה ואחרות במקום להיות כעדר מובל.

ואמנם, על פי תוצאות הסקרים האחרונים, הציבור התפכח והוא רואה יותר נכוחה מה שלנגד עיניו. ומה שהוא רואה זו ממשלה שהטרלול אחז בה, לחוצה והסטרית ובכל יום שולפת משרוולה החלטות הזויות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפת תשתית טרור של החיזבאללה במרחב לבנוה (צילום :דובר צה"ל)

ערוץ 12, העניק אתמול נוק אאוט לליכודניקים שמצפצפים על הסקרים ושלף סקר נוסף שבו בדק את אחוז התומכים בדבריו של הקצין הבכיר גולדפוס שקרא תיגר על הממשלה בקול רם וברור. מסתבר שהרוב תומכים בדבריו. אמנם הוא ננזף על ידי הרמטכ"ל כי כללי ההתנהגות הצה"לית מחייבים, אבל כפי שאמר ניר דבורי במהדורה, רבים בצה"ל חושבים כמוהו, בעיקר כשהם יוצאים לעורף ורואים מה קורה בו ואיך ההנהגה משחקת בפוליטיקה מלוכלכת, במקום לעסוק בעיקר. ומי אנחנו שנתווכח עם חיילי צה"ל הנועזים, ועם רגשותיהם שאין כנים ואמיתיים מהם.

ועוד אתמול במהדורה, גדעון סער תפס בה משבצת מכובדת כאשר פרשני הערוץ, עשו ממנו חוכא ואיטלולא על החלטתו להודיע על גט כריתות בינו ובין בני גנץ ועל שאיפתו להקים מפלגת ימין חדשה  בראשותו. וכמו השיר "שוב חוזר הניגון", שוב חוזר החלום של סער להעפיל לצמרת השלטון ולראשות הממשלה, כפי שקרה באותו יום לפני שנים כאשר הכריז על פרישתו מהליכוד ועל כוונתו להתחרות בנתניהו, ומאז נחשב בוגד. עכשיו, משחזר על אותו תרגיל והפעם נפרד מבני גנץ, אני תמהה האם ברשתות ידביקו לו את האמירה: פעם בוגד, תמיד בוגד, או ייחסו לו את הביטוי של משתמש ומשליך, כלומר השתמש בבני גנץ כאשר איחד איתו כוחות, ועכשיו משליך אותו ויוצא לדרך חדשה.

בראש המקטרגים היה גיא פלג שכרגיל נתן דרור לדימויים השכלתניים שלו וללשונו המושחזת שאותה הוא נועץ עמוק ובעוצמה בכל מי שנקרה בדרכו ולא עובר לו טוב בגרון. על סער הוא אמר שהוא חסר כריזמה וכושר מנהיגות ושהוא "חי בסרט שבו הוא הכוכב", אלא שלסרט הזה לא מגיעים אנשים, ואולם הקולנוע ריק. במילים אחרות: לסער אין בייס ואין אלקטורט. פלג, התחמם יותר ויותר על הקווים ולגמרי סתם את הגולל על סיכויי ההצלחה של סער לזרוח בשמי הפוליטיקה, והגיע למסקנה שלאיש יש "אגו עצום אך בוחן מציאות לקוי", ואם בנט ויוסי כהן יחברו להקים מפלגה ימנית אלטרנטיבית, הוא בקושי יגרד את אחוז החסימה.

גיא פלג באולפן שישי (צילום: צילום מסך קשת 12)
גיא פלג באולפן שישי (צילום: צילום מסך קשת 12)

אמנון אברמוביץ', אף הוא הצטרף למקהלה וניסה כוחו בדימויים סטייל גיא פלג, והזכיר לנו שלפני 3 שנים כאשר סער "השיק את מפלגתו וחגג אז את ברית המילה שלו, הוא התחיל עם 19 מנדטים וסיים עם 6 מנדטים, ומי יודע מה יקרה בהמשך, כשיגיע ל"בר המצווה" ונראה עם כמה מנדטים הוא יישאר אז. על פי אברמוביץ', סער משלה את עצמו שהוא יצליח להביא מנדטים "אחרי שהיה טמון אצל בני גנץ" שכל הסקרים מחמיאים לו.

אין לי ספק שהמתקפה של פרשני ערוץ 12 על החלטתו של סער להפריד כוחות מגנץ, נבעה ממורת רוחם על כך שסער עשה צעד שעוזר לנתניהו לשרוד. ועל מנת להבליט את האבסורד ואת הסתירות בהתנהלותו, שלף ערוץ 12 מן הארכיון קטעים בהם נשמע סער תוקף קשות את נתניהו שהוא לא מעל החוק, ושהוא (סער), לא יצביע עבור מנהיג שרואה את טובתו האישית לפני טובת המדינה.

ולא רק, אלא שסער אף התרברב באחד הראיונות ש"אין אדם שנאבק בנתניהו בעשור האחרון, יותר ממנו ושאין שום סיכוי שאני אעשה את כל הדרך הזאת, על מנת להאריך את כהונתו של מי שממילא יש  לו תקופת הכהונה הכי ארוכה".

במילים שלי: נראה לכם שאני פרייר שעל חשבון הקריירה שלי, אקדם מישהו אחר?

לשמע אמירה זו, אמרתי לעצמי: אבל זה מה שאתה בדיוק עושה עכשיו, כאשר אתה מפרק את "המחנה הממלכתי ומעניק לנתניהו במתנה עוד מנדטים, אז על מי אתה עובד?

לאור הדברים האלה ולעניות דעתי: סער יוצר לעצמו תדמית של זגזגן ואופורטוניסט שינצל כל הזדמנות על מנת לטפס למעלה ולהגיע לטופ, ולכן על אף התקפותיו על ביבי בעבר, הוא לא שונה ממנו בהרבה. האם לתינוק הזה אנחנו מייחלים? עוד זגזן שהולך לאן שנושבת הרוח ומנסה את מזלו ובלבד לספק את תאוותו לכוח ושלטון?

גדעון סער (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

ומדוע אני אומרת שהוא הולך לאן שנושבת הרוח? מכיוון שהפעם, הוא חש שנקרתה בדרכו הזדמנות פז לנצל את הלך הרוח של הציבור שמצד אחד נוטה יותר ימינה אחרי הטבח של אוקטובר, ומצד שני, מאס בנתניהו וחבורת בן גביר, סמוטריץ', גוטליב, אמסלם ושות', ולכן הוא מציע אלטרנטיבה ימנית בלי אותם אנשים.

יחד עם זאת, קשה לי להאמין כפי שרבים חושדים, שסער עושה סימנים שהוא רוצה לחזור לחיקו של נתניהו. הוא מספיק מנוסה ומכיר את נתניהו החשדן והנקמן ויודע שאם יחבור אליו, נתניהו ולהקת החנפנים סביבו, תמיד יזכרו לו שפעם הוא רצה לתפוס את מקומו של המנהיג, ויאכילו אותו מירורים.

בכל מקרה, איך שלא יהיה, נקווה שמינה צמח צדקה, ובבחירות הבאות, הציבור יגלה בגרות ויפעיל שיקול דעת, כאשר הוא ישים את הפתק בקלפי.