כולם התעסקו בראיון של גדעון סער בפגוש העיתונות לעמית סגל ובן כספית בו הציב אולטימטום לנתניהו, אבל אף אחד לא שם לב מאיפה הכל התגלגל כנראה. ציטוט אחד של סער ליעקב ברדוגו בערוץ 14 רמז כנראה למה החליט בנקודת הזמן הזאת לעשות את הפרידה מגנץ.

סער מצהיר: "אם לא אכנס לקבינט תוך ימים - אפרוש מהממשלה"
אין מוצא: לנתניהו נותרו שתי בחירות קשות – אחת מהן היא הסיוט שלו

ביום חמישי האחרון אותו סער התראיין כאמור לערוץ 14, שם התייחס לנאום הקשה של צ'ק שומר שקרא בין היתר לבחירות בישראל. גדעון סער אולי הפוליטקאי המנוסה ביותר שיש היום בכנסת יחד עם ליברמן אחרי נתניהו לא חסך ביקורת וירה: "לצערי זאת אמירה בסדרה של אמירות, יש כאן איזשהו רצף, אנחנו מבחינים בכך, והחשש שלי הגלוי, שוושינגטון רוצים להפסיק את המלחמה ברצועת עזה, זה בוודאי לא משהו שאנחנו יכולים לקבל מבחינת האינטרסים הלאומיים שלנו, ואנחנו צריכים לעמוד על זה".

היום בישיבת הממשלה נתניהו יישר קו עם סער תקף שוב את ביידן: "הם עושים זאת על ידי מאמץ להביא לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה. ואת זה הם עושים כי הם יודעים שבחירות עכשיו יעצרו את המלחמה, וישתקו את המדינה לפחות לשישה חודשים".

הטיסה של גנץ לארה"ב הייתה כבר יותר מדי עבורו, סער הבין שני דברים - שהמלחמה כנראה לקראת סיום והדבר השני שהוא חייב לברוח בזמן מגנץ כדי להיות בעמדה טובה לקראת הבחירות הבאות. גדעון סער הרגיש הרבה זמן לא רלוונטי ומשפט אחד שלו בראיון לפגוש העיתונות אמש היה אותנטי במיוחד.

גדעון סער (צילום: יוסי אלוני)
גדעון סער (צילום: יוסי אלוני)

"התחלת עם 17 סיימת עם שישה, עכשיו אתה מתחיל עם חמישה עם כמה תסיים?", שאל סגל במהלך הראיון, סער השיב ללא היסוס ובביטחון: "אני רואה את זה כדבר מפתיע לטובה, שאחרי שנה ושמונה חודשים, כשהייתי מספר 2 ושילמתי על זה מחיר, עדיין יש ציבור גדול שתומך בי".

גדעון סער הבין מיד לאחר השבת השחורה שהבחירות הם לא שאלה של אם אלא של מתי, והוויתור מבחינתו לא להיכנס לקבינט המלחמה הייתה אולי הטעות הפוליטית הגדולה שלו. מצד שני, סער הבין שאם יתעקש בזמן מלחמה להיכנס לקבינט בכל מחיר אור הזרקורים יהיה עליו ולא מהמובן החיובי, דבר שיפגע בתדמיתו הפוליטית.

שורה תחתונה סער ראה שליברמן בורח לעשרה מנדטים כשהוא בכלל ביציע והזמן מתחיל לאזול. בנט ויוסי כהן מתחממים על הקווים, ואם הוא לא יהיה גורם משפיע בממשלה אז עדיף לו לתקוף את הממשלה מהיציע ככה הוא יהיה תמיד WIN WIN. לבסוף סער זיהה ראשון, הממשלה כבר נפלה, השאלה מתי יספרו גם לציבור.