לפני כשבועיים ציינו ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי, אך לטעמי אצלנו בישראל לא צריך לדבר על יום האישה, אלא על שנת האישה. אנו מתקרבים עוד מעט לכמעט חצי שנת לחימה וכבר אין צורך להכביר מילים על התפקיד המרכזי שתופסות הנשים בכל הזירות. אם אלה הלוחמות בשטח, החיילות בעורף, התצפיתניות, אמהות הלוחמים ולהבדיל גם אמהות הפצועים ולצערנו גם אמהות החללים, שכואבות, אך נלחמות כמו לביאות ומגיבות בעוצמות עד שאנו עומדים כמשתאים ולא מוצאים את המילים אל מול הגדלות והמנהיגות.

מתנחלים כן, איראן לא: הצעד השנוי במחלוקת של האיחוד האירופי בעידוד ארה"ב
בממשלה מאותתים לנתניהו: "לא יכולים להסתמך על כך שארה"ב תביא לנו נשק"

כששאלו "מה יהיה עם הדור הזה?" אף אחד לא חשב שהמלחמה תגיע כל כך מהר ותיתן לנו את התשובה הברורה: יש לנו דור מיוחד, ערכי, שהתחנך על ברכי חינוך עם ערכים מוצקים של שימת הכלל לפני הפרט, סולידריות חברתית, ערכי רעות, תושייה וגבורה. חינוך שבזכותו כולנו מנהלים סוג של חיי שגרה מול מציאות מטורפת ואכזרית שלא ראינו כמותה מאז ימי השואה הנוראה.

העוצמה הנשית נראית בכל מקום במלוא תפארתה. כך ד"ר לילה עבאס, מנהלת בית ספר ואשת חינוך דגולה ומוערכת מפקיעין שהביאה את תלמידיה להישגים מדהימים של 100 אחוזי הצלחה בבגרות. לצד הישגיה המקצועיים, היא גידלה משפחה לתפארת. בניה, רס"ן ג'מאל עבאס ז"ל, מ"פ בגדוד 101, נלחם בעוז רוח ונפל ברצועת עזה בקרב גיבורים ובן נוסף משרת עדיין בשירות מילואים פעיל. בעלה, אלוף משנה במיל' ענאן עבאס, משרת אף הוא במילואים.

מקומן של האמהות איננו תפקיד חדש שהומצא בתקופת המלחמה וגם לא במאה הנוכחית. האמהות של היום יונקות משורשים קדומים: ארבע האמהות שהיו הבסיס ל־12 השבטים כעם וכאומה. אנחנו רגע לפני פורים וכמה אקטואלי היום סיפורה של אסתר המלכה שמפנימה את המסר של מרדכי "מי יודע אם לא לעת הזאת הגעת למלכות", ועונה למרדכי "איכה אוכל לראות באובדן עמי ומולדתי" ואז מתוך הכאב מראה מנהיגות ומעבירה את המסר של האחדות כשמצווה על מרדכי "לך כנוס" - לך ותאחד את העם. לשדה הקרב כל אחד בא עם המטען הרוחני שקיבל בבית, אך בו כולם מכונסים יחד ומאוחדים במטרה משותפת.

לצערנו המלחמה נכפתה עלינו. לא בחרנו בה והמסע אל חירותנו ועצמאותנו טרם תם. ואתן, מקור הכוח והגיבוי של הלחימה בשדה הקרב שמקבלת את כוחה מהעורף ועל אף הלא נודע, אתן ממשיכות לחנך דור ערכי שמחויב לשירות משמעותי ולביטחונה של המדינה. וכשהחיילים נלחמים בשדה הקרב, כולנו יודעים שהניצחון הוא שלכן, של הרוח. אתן מקור הכוח, אתן מקור החוסן של כולנו.

מיום ליום מתגלות ונחשפות לנגד עינינו עוד ועוד אמהות גיבורות שלא ידעו בעצמן שהן גיבורות. המטען האנושי והשורשי של דורות של נשים מנהיגות הצמיח נשים עוצמתיות שהן מקור הכוח שלנו כאומה וכפרטים. אמהות יקרות, מצדיע לכן. 

הכותב הוא יו"ר סיעת עוצמה יהודית ומכהן כיו"ר שדולת המילואים בכנסת