החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו על הדיון שהתקיים באו"ם היא עוד מופע בתיאטרון האבסורד האמריקאי שהחל להתפתח ביתר שאת בשבועות האחרונים ככל שמערכת הבחירות בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר טראמפ נכנסת לשיאה. לצערנו, אלפי נרצחים יהודים ושאינם יהודים, נשים שנאנסו, תינוקות שראשיהם רוצצו וכלל הנרצחים מאז במלחמת חרבות ברזל הוכיחו כי הזיכרון העולמי הוא כ"כ קצר ונראה כי העולם כולו לקה בדנמציה מתקדמת.

ארה"ב לא הטילה וטו במועצת הביטחון; נתניהו: "המשלחת הישראלית לוושינגטון מבוטלת"

האו"ם, אותו גוף ארכאי שקם אחרי השואה כדי לדאוג שלא יהיו עוד נרצחים במסעי זוועות מעין אלה שהיהודים עברו בשנות ה-40 של המאה קודמת, כותב היום בספרו פרק מביש נוסף. במילים אחרות, האו"ם הודיע היום שוב על תמיכתו השקטה בשואה שנייה שנחתה על העם היהודי הישוב בציון בשבעה באוקטובר. כעת, יש רק דבר אחד אותו יש לעשות וזה לפעול ללא לאות כדי להוקיע את הארגון הכ"כ מיותר הזה. עצם אי קיום הדיון לפני מספר שבועות על אונס הנשים הישראליות באו"ם והתעלמותו המוחלטת של האוטו - אנטישמי החדש היושב בראש מוסד זה, מחייב צעדים דרסטיים: החזרת השגריר ארדן ארצה, הפסקת המימון הישראלי לארגון וכן שקילה של צעדים נוספים נגד האו"ם ואנשיו כאן בארץ.

למי שלא מבין, מדינת ישראל החלה בשבעה באוקטובר את מלחמת העצמאות השנייה שלה והיום מי שהצטרף למערכה זו הוא האו"ם בכבודו ובעצמו. בפועל, בחר האו"ם להמשיך ולפעול בשקט כדי שהיהודים לא יוכלו לחיות את חייהם כאחרוני האנשים. מה שמדהים הוא שכל מי שקרא מעט היסטוריה יודע שההיסטוריה תמיד חוזרת. לפני 80 שנים בזמן שהבריטים שלטו בארץ והמחתרות נלחמו בהם ביתר שאת, אותם ג'נטלמנים אנגלים לא היססו להוציא להורג ולתלות לוחמי מחתרות שרק ברחו מציפורניו של הטורף הנאצי וכל חטאם היה כי רצו הם להקים מדינה לעם היהודי היושב בציון. בהחלטה היום החליט האו"ם לבגוד בתפקידו המקורי שלו עצמו ולאפשר לנאצים החדשים - החמאס, יחד עם שאר הגרורות הסרטניות שאותה מובילה איראן לקבל רישיון להרוג. 

מדהים שהחלטה זו התקבלה דווקא בו ביום שרבים מציינים את חג הפורים שבו היה אחד, אותו המן האגגי שרצה לגרום לעם היהודי כליה. בפועל, כולם יודעים מה היה סופו - הוא, בניו ומשפחתו נתלו על העץ והעם היהודי המשיך לחיות לעד ולנצח, בימים ההם וגם בזמן הזה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ רק מילה אחת, שמספרים שאיזה אמריקאי חביב אחד אמר איש שם באוקטובר 2023 אחרי הטבח הנורא שחווינו במדינת ישראל: DON’T.

אודי טנא (צילום: רמי סיני)
אודי טנא (צילום: רמי סיני)

כותב המאמר הוא אודי טנא, יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים בארץ ובעולם. משמש כקצין בדרגת רב סרן במילואים וכותב עבודת דוקטורט העוסקת בפעילות ארגוני טרור ופעילותם בזירה התקשורתית