שוב פעם זה קרה: השתוללות פראית וחסרת מעצורים של אוהדים אלימים, הפעם במשחק כדורסל שהסתיים בתקיפה אלימה מצד אוהדי הפועל תל אביב שהפסידה לקבוצת הפועל חיפה: שלל מכות שהונחתו על ראשו של אוהד, שבעודו שכוב על הפרקט בחוסר אונים המשיך לספוג מכות קשות בראשו, שהביאו אותו לאשפוז בבית חולים. חבורת הנערים האלימה שפרצה למגרש בלי קושי עשתה ככל העולה על רוחה במשך רגעים ארוכים.

אוהדים של הפועל תל אביב תקפו אוהד הפועל חיפה באלימות קשה

אם נבחן את התנהלות הנוגעים בדבר נגלה רפיון יד של המערכת כולה, חוסר אונים וחידלון. זה מתחיל בגינויים רפים של הנהלות האיגודים, עובר בחולשת אגודות הספורט מול האוהדים האלימים וממשיך בשיפוט רך וחסר שיניים בבתי המשפט כלפי התוקפים, שלמעט מתן אזהרה לא מענישים באופן משמעותי את התוקפים ששבים לבצע את מעשיהם.

אבל מה שהכי מרגיז הוא קלות הדעת שבה מציגים את התוקפים האלימים הללו, ”ילדים קטנים שבאו לראות משחק ונסחפו, הם לא באמת התכוונו לכך, הם ילדים טובים. גם הם ספורטאים, לא צריך להרוס להם את העתיד כי שנה הבאה הם אמורים להתגייס לצבא, חבל”. חבל? בחורים בני 17 אינם פעוטות חסרי שיקול דעת ועליהם לשלם על מעשיהם. אולי בכלל הצבא לא זקוק לאנשים כאלו בשורותיו, כי אולי גם במסגרתו הם ייקחו את החוק לידיהם וישימו עליו פס.

ואיך השרים הקשורים לנושא מתמודדים עם התופעה הקשה? שר הספורט מיקי זוהר גינה את האירוע והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עבר על החוק ופרסם את תמונתו של הנער התוקף, אך בהמשך החליף את התמונה באחת מטושטשת. זהו? זה מה שיש להם להציע כדי למגר את תופעת האלימות הקשה במגרשים במשמרת שלהם? איפה השר לביטחון לאומי שיגיע עם השולחן שלו מהלשכה ויציב אותו באיזה מגרש, יתבצר שם עד הודעה חדשה, או לפחות עד שהמצלמות ילכו, ויכריז קבל עם ועדה שהוא משם לא יוצא עד שהממשלה לא דואגת לביטחון האוהדים ששילמו על כרטיס ובאו לצפות בספורט? או היכן שר הספורט שהבטיח לעשות סדר במגרשים ובינתיים רק מגנה את האלימות אך לא מטפל בה? בשלב זה היו צריכות להיות מונחות על שולחן הכנסת מספר הצעות חוק לטיפול בנושא אבל השרים יודעים לגנות ולדבר למצלמות אך לא לעשות.