קשה היה שלא להבחין בשביעות הרצון ובחיוכים של נציגי המדינות במועצת הביטחון, לאחר שהתקבלה החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו על ההחלטה הדורשת מישראל הפסקת אש מיידית ושחרור החטופים לאלתר. אמצעי התקשורת בעולם וגם בישראל חגגו ואימצו את השורות הראשונות של הדרישה להפסקת אש אבל  בחרו לשים לב פחות לחלק המשמעותי יותר של הדרישה והוא שחרור החטופים מיד.

מומחה מסביר: האם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מחייבת את ישראל?
הכתובת הייתה על הקיר: ההימנעות של ארה"ב בהצבעה משקפת אכזבה מישראל

אכן יחסי ישראל ארה"ב נמצאים היום בשפל וההחלטה שלא לשלוח את משלחת ישראל לדון בנושא שחרור החטופים והכניסה לרפיח, לא תרמה ליחסינו עם הנשיא האמריקאי הידידותי ביותר. חובה עלינו לזכור את השבעה באוקטובר בו הנשיא האמריקאי ביידן מנע את התדרדרות המלחמה לחזיתות נוספות באמצעות ה DON'T המפורסם שלו ושליחת הצי האמריקאי לאזור.

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

גם בנושא ההסברתי כשלנו ,על ישראל היה לאמץ את החלק השני של החלטת מועצת הביטחון וארה"ב והיא הדרישה לשחרור החטופים מייד שהרי להחלטה יש שני חלקים הקשורים זה בזה ושחרור החטופים הוא חלק בלתי נפרד ממנה. החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו, יש בה אמירה ברורה המעידה על מערכת היחסים המתערערת עם ארה"ב, אולם על ישראל למנוע התערערות נוספת תוך המשך השיח וההידברות, ולא ע"י איסור שמנע הגעת המשלחת הישראלית לארה"ב.

לא ברורה השמחה לאיד של אמצעי תקשורת שבחרו בתרגום הלא מדויק מאנגלית לעברית של הצהרת המועמד הרפובליקני,  הנשיא לשעבר ואולי בעתיד, דונלד טראמפ ,לעצור את המלחמה, "לסיים" עם החמאס ולהחזיר את החטופים. הכותרת הייתה כמובן "גם טראמפ תומך בסיום המלחמה", כמובן בניגוד לרצונה של ישראל. ממש כמו הדחיקה לשוליים של החלק השני של החלטת מועצת הביטחון והדרישה להחזרת החטופים במקביל להפסקת אש.

בשבעה לאוקטובר,ביום בו מפלצות החמאס פתחו בפוגרום נגד ישראל, באותו יום נורא נפל הפור אצל ישראל .לא עוד "מבצע" אלא מלחמה של ממש בצורר הנאצי חמאסי עד לפרוק יכולותיו,גדודיו וטיליו. שנים של אזלת יד ומחשבה חסרת כל בסיס שסינוואר והחמאס מורתעים התפוגגו כלא היו. כבר נכתב ועוד יכתב כיצד הצבא "הטוב בעולם" נכנס לתרדמת ולמה יחידת העילית 8200 הייתה שבויה בחלומה ו"בקונספציה" שהובילה אותנו למחדל ולאסון הנורא ביותר מאז קום המדינה? מדוע החליט מי שהחליט שיחידת "חצב" האמונה על קליטת תקשורת אויב גלויה וניתוחה ,היא כבר לא רלוונטית? מדוע ממשלות בהווה ובעבר איפשרו את ההתעצמות הצבאית המטורפת של החמאס בדרום ושל החיזבאללה בצפון? 

את התשובות לשאלות הקשות יספקו כנראה חברי הוועדה שהייתה כבר צריכה לקום כדי להתחיל בבדיקת המחדל. ומשאמרנו זאת, אל לנו לשכוח ולו לרגע את עוצמת צה"ל הפועל ברצועה ומביא לתוצאות מופלאות. כן, אכן יש בינינו גם מומחים מטעם עצמם המשדרים רפיסות תוך טענה הזויה שאינה עומדת במבחן המציאות, שלא נצליח להשיג את יעדנו ושבמשך תקופה ארוכה נתבוסס בבוץ העזתי כשם שהתבוססנו בלבנון.

אני רוצה להאמין שאת לקח לבנון מנהיגינו הפנימו ,שאכן נישאר תקופה מסוימת בעזה עד שגוף כלשהו יקח את האחריות על עזה. 
ועלינו לעמוד על כך שזה יהיה גוף בינלאומי שיוקם בשיתוף מצרים, האמירויות ארה"ב ,טכנוקרטים פלסטינים ומדינות נוספות שישקמו את הרצועה, ולישראל תהיה הזכות להיכנס ולוודא ששום גוף דוגמת החמאס לא יחזור להתבסס שם. עלינו גם לא להתרגש מהצהרות חמאס ביהודה ושומרון שהם מתנתקים מחמאס עזה וכי עומדת לקום ישות חדשה, טכנוקרטית בעיקרה שדרכה תהיה שונה ותפקידה להביא "לאיחוד", ולקבלת האחריות על עזה.  זו תהיה אותה "גברת בשינוי אדרת" והיא תנסה להרדים אותנו ואת העולם.

הרי לא שמענו ולו הצהרה אחת לא מיושב ראש הרשות הפלשתינית, מאבו מאזן ולא מחבריו, על זכותנו בארץ הזו ושום גינוי על המעשים הנפשעים שהתבצעו ועדיין מתבצעים בחטופינו. נהפוך הוא,מידי יום נעשים פיגועים נגד ישראלים, על ידי  מחבלים היוצאים מהערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון והוא  וחבר מרעיו שותקים.