אם אמנם ישראל היא זו שחיסלה את מוחמד רד'א זאהדי, המכונה "חסן מהדוי", אזי היא חיסלה את אחד הפרויקטורים הבכירים של איראן במלחמתה בישראל. המדובר במגה פצצה מתקתקת: ארכי טרורסיט האחראי להכוונת הטרור השיעי בישראל כולל שיגור הכתב"ם העיראקי לבסיס הצבאי באילת ממש לאחרונה. זהאדי, קצין ותיק ומנוסה שהתגורר ברובע מזאה היוקרתי בדמשק היה בעבר האחראי על שינוע משלוחי הנשק והתחמושת לסוריה וללבנון.

בשביל חמאס לנצח זה לא להפסיד - ולהמשיך להתקיים | דעה

חיסולו של זהאדי בא לסמן לאיראנים קו אדום אותו הם חוצים – עידודם ותמיכתם בהסלמה בפגיעות בתוך ישראל. יש כאן גביית מחיר מאיראן וכמו כן יש כאן אמירה לכל מי שמעורב בטרור נגד ישראל – כל אחד מכם נמצא על הכוונת הישראלית וחיסולכם הוא רק שאלה של עיתוי. אלא שבחיסול הנוכחי הייתה עליית מדרגה: הייתה פגיעה קשה בסמל הלאומי האיראני - הלא היא הקונסוליה (גם אם המבנה שנפגע סמוך לקונסוליה).

זירת הפיצוץ בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
זירת הפיצוץ בדמשק (צילום: רשתות ערביות)

כבעבר, נראה שהאיראנים לא ייצאו בהצהרות או בהאשמות כפי שנהגו בשנים האחרונות וזאת כדי לא להודות בחיסול המביך של הבכיר שלהם ובכך ישַמרו את "מרחב ההכחשה", הנוח גם לישראל. עד היום איראן נמנעה מלהודות ואף להגיב על חיסול בכיריה. השאלה היא אם אחרי הריסת סמל איראני לאומי כמו הקונסוליה בדמשק היא תמשיך במדיניות ההכחשה או שתנסה לפגוע באובייקט שווה ערך בישראל או בחו"ל.

אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד, מזרחן ומרצה במכללה האקדמית גליל מערבי, לשעבר מושל צור, ג'נין ובית לחם ויועץ משרד הביטחון לענייני ערבים