כיום אנו נתונים בחיבור קטלני בין העם לבין הדרג המדיני והדרג הצבאי. למרות האסון שאירע לנו בעוטף עזה, רוב רובו של הציבור ממשיך להיות אדיש, טומן ראשו בחול ומעדיף לעמוד מנגד ולשמוע שקרים מרגיעים מהמנהיגות המדינית והצבאית הרופסת במקום לשמוע את האמת לאמיתה ולהתכונן אליה, בדיוק כמו הנוסעים על סיפון אוניית הפאר "טיטניק" בדרכה להתרסקות.

אשליית הניצחון המוחלט: השקר הגדול בתולדות צה"ל וישראל | בריק

עקב התנהלות זו של הציבור, הוא גם לא פועל לשינוי נתיבת האונייה שבהגה שלה אוחזים אנשים בדרג המדיני ובדרג הצבאי שאיבדו את דרכם והשתבשה דעתם, ואי־ אפשר עוד לתת אמון בשיקול דעתם ובהחלטותיהם. הם מובילים את אזרחי ישראל לעבר התרסקות על הקרחון. ״מנהיגים" אלה הביאו אותנו לאסוּנה (קטסטרופה) הגדולה ביותר מאז השואה ומשנת היווסדה של המדינה. הם מובילים אותנו כעת לאסון הגדול באלפי מונים ממה שאירע לנו בעוטף עזה ב־7 באוקטובר 2023.

המפגש בין העם, שרבים ממנו חומלים וסולחים להנהגה שסרחה ומאפשרים לה להמשיך לאחוז בהגה המדינה, הוא מפגש שכבר כעת מרסק את המדינה בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבין־לאומיים והחברה. אנחנו כבר היום קרובים לדרך שאין ממנה חזרה. המכה הקשה שתנחית עלינו איראן כתגובה על החלטת מנהיגינו ההזויה שהשתבשה עליהם דעתם בהחלטתם לתקוף את הקונסוליה האיראנית בדמשק תוך כדי הימור על קיום המדינה – מגדילה את החשש לפריצת מלחמה אזורית במוקדם ובמאוחר שאליה אין אנו מוכנים כלל.

אם יתקפו האיראנים יעד ישראלי בכטב״מים ובטילי שיוט, לפי הערכת האמריקאים, או ינקטו פעולה אחרת, עלולה לפרוץ מלחמה אזורית רב־זירתית אף שאין לאיראנים עניין בכך. בעת הזאת אין אינטרס לאירנים להתפרצות המלחמה היות שהם מתקדמים בפיתוח הפצצה הגרעינית והנשק המוסכמי (קונוונציונלי) בעזרת הרוסים והסינים באין מפריע, ובשלב הזה מלחמה אזורית עלולה לשבש את תהליך התעצמותם הגרעינית והמוסכמית.

מחמת ההזדמנות שניתנה לאיראנים ברוב טיפשותם של מנהיגינו שסרחו, להגיב בהתקפה על מטרה בישראל, עלינו להבין שאחרי התקפה כזו ישתנו מאוד הכללים במזרח התיכון לרעתנו שינוי מובהק. ברגע שתהיה הפעם הראשונה, היא תהיה תקדים שלא יהיה אפשר לשלוט עליו עוד. תהיה גם פעם שנייה וגם פעם שלישית באמתלה כזו או אחרת של האיראנים. כל המחסומים ייפרצו, וגם אם לא תהא כוונת איראן וישראל לפריצת מלחמה אזורית בשלב זה, הרי אפשר שיהא אובדן שליטה אם לא הפעם הזאת אז בפעם אחרת, וההסלמה תגרום להתפרצות מלחמה אזורית כוללת בלי שמישהו התכוון לכך.

אני ממליץ בחום לשר הביטחון ולראש הממשלה להפסיק להצהיר הצהרות, שרובן אינן אמינות. כגודל יצירת ציפיות בעם כך יהיו גודלן של האכזבות. אם אין לגלנט ולביבי האומץ לומר לעם את האמת, מוטב שיידום קולם בשעות קשות אלה. נוכח דרך פעולתם הלא־רציונלית של השלושה, ביבי, גלנט והרצי הלוי, הם איבדו שליטה באופן מוחלט על המצב. המדהים הוא שהכול שותקים. חוץ מקולי שהוא קול אחד, אין קול ואין עונה בעם של עשרה מיליון אזרחים. השלושה האלה עם חבורת עוזריהם מקבלים החלטות בלי חשיבה על ״השלכות הרות אסון״ שיניבו החלטותיהם, והעם הולך כסומא בארובה אחרי החבורה ההזויה הזאת שאיבדה את דרכה.