חיסולו של הגנרל האיראני רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, המיוחס לישראל באמצעות סיכול ממוקד על אדמת סוריה, במרכזה של דמשק, בעת הימצאותו עם בכירים נוספים, בבניין הסמוך לשגרירות האיראנית בעיר הבירה של סוריה, ובנוסף לסיכולים הממוקדים הנוספים המוצלחים מאוד שהתרחשו בימי מלחמה אלה בעומק לבנון ובסוריה, מוכיחים יכולת מודיעינית איכותית ויוצאת דופן שמפעילות מערכות הבטחון ההתקפיות - תהיינה אשר תהיינה - באמצעות הזרוע הארוכה של אנשי המודיעין.

כשאתה שואל "מאיזו מדינה אני?", למה אתה מתכוון?
חמינאי מחכך את ידיו בהנאה: תכנית איראן להשמדת ישראל מתקדמת כסדרה

אל לנו לשכוח שמדובר במודיעין מדויק, המופק בזמן הנכון ובמקום הנכון על אדמת מדינות אויב, שאליהן, לאנשי היומינט באשר הם ככל הנראה, אין "דריסת רגל". כך שכל ההפעלה המודיעינית של המקורות החיים ושל כלי הביון הטכנולוגיים, מתרחשת מרחוק, מאות ואלפי קילומטרים מיעדי הסיכול הממוקד.

בעת האחרונה הגיע לסיומו המבצע החוזר בבית החולים שיפא בעזה. זה היה מהלך מודיעיני ומבצעי מבריק, הנשען על יכולות מודיעיניות מרשימות ומדויקות ונחשב לאחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר במהלך חודשי הלחימה. עזיבת כוחות צה"ל את מתחם הטרור של בית החולים וחזרתו של צה"ל לפעול במתחם זה, כאשר בין לבין שבו אליו אלפי מחבלים, הינו מהלך צבאי שיש ללמוד מהצלחתו המרשימה. אכן "בתחבולות תעשה לך מלחמה" והאויב האכזר נפל לפח שהעמיק לחפור לעצמו.

ניתן להעריך כי יש קשר בין מבצע זה לבין הבשורה שקיבלנו ביום שבת, עת נודע על חילוץ גופתו של אלעד קציר מקיבוץ ניר עוז, אשר נחטף מביתו בשבת השחורה ונרצח על ידי חוטפיו בשבי. כוחות קומנדו יצאו בעקבות מידע מודיעיני מדויק לאתר את גופתו ואכן, היא אותרה והובאה לקבר ישראל.

מקרה זה מוכיח שוב, שיש לבצע מהלך יזום של קבינט המלחמה ולהכריז שאנו מוכנים לשלם כל מחיר על מנת להשיב לאלתר את החטופים כולם הביתה. וכאשר אני אומר בכל מחיר, אני מתכוון לכך שישראל ביוזמתה תציע להפסיק את הלוחמה, לנצור את האש, לסגת לגבול, לשחרר את כל הרוצחים, האנסים והמחבלים הנמצאים בידנו – רוצחי 7 באוקטובר, וגם אלה שנעצרו לפני התאריך הזה. אני מציע גם לאפשר לארכי רוצחים יחיא סנוואר ומוחמד דף לצאת לכל מקום מקלט שיבחרו, ובתמורה - לקבל את כל חטופינו, החיים ואלה שאינם בחיים, ולהשיבם הביתה. זו חובתנו המוסרית העליונה וזו משימתנו הלאומית הראשונה בסדר העדיפות.

מהלך יזום מעין זה, באם יתהווה, ישיב את מעמדנו בעולם למצב של טרם 7 באוקטובר. כך נשיב את האמון של המדינות הידידותיות, לרבות ארה"ב, וזה יהיה ניצחוננו הגדול, ניצחון צבאי ומוסרי כאחד, לאחר הכשל הגדול והפקרתם של החיילים והאזרחים למוות ולשבי. כאשר תסתיים מלחמה זו, ובטרם הקמת ועדת חקירה, הכרחי כי אנשי הדרג המדיני, הצבאי והמודיעיני כולם, שהמחדל אירע במשמרתם, יישאו באחריות אישית, יכריזו על התפטרותם ויפנו את מקומם ותפקידיהם לכאלה שלא היו מעורבים בטרגדיה.

או אז נשיב את כל פליטי הצפון והדרום לבתיהם, נשקם את הבתים ההרוסים והיישובים החרבים, נקיים בחירות דמוקרטיות ונשיב את הסדר המדינתי לכנו - כואבים, עצובים, אך עם פנינו לעתיד מבטיח וטוב יותר.