עם יד על הלב, המדינה תקועה. אנחנו תקועים כלכלית, רובנו תקועים בארץ ואין לנו אפשרות לצאת, גם אם רצינו להתאוורר אנחנו תקועים במרכז הארץ - ומרחב המחיה של הישראלי הצטמצם לגבולות גדרה־חדרה.

המגעים כשלו: חמאס דחה את הצעת הפסקת האש ושחרור החטופים
"הכל רועד": לאחר שחמאס דחה את עסקת החטופים - תקיפות נרחבות בעזה

מה לא הבנתם? הקערה התהפכה. הם רוצים להזכיר לנו שוב איך זה לחיות בתחומי ה"יישוב". לחיות בגבולות מצומצמים מאוד, תחת צנע וסגר כלכלי ומדיני.

מה לא הבנתם? זה עלול להחריף, ולהביא אותנו לישיבה עמוק במקלטים, ללא מזון ויכולת תנועה - הם רוצים שנחווה הזדהות עם העקורים הפלסטינים, והם לא יעצרו עד שזה יקרה.

עזתים חוזרים לבתיהם ברצועה עם כניסת הפסקת האש לתוקף. צילום: עטיה דרוויש

המשוואה מבחינתם פשוטה, אנחנו נהיה בסגר על כל המשתמע מכך, ונחוש חוסר ביטחון בהיותנו יהודים וישראלים, לא רק בגבולות גדרה־חדרה - אלא בכל מקום בעולם שנגיע אליו. הם רוצים אותנו מבוישים, מסתתרים, מובסים.

זו לא רק מלחמה על ישראל, זו מלחמה על הזהות היהודית באשר היא.

בואו נדבר על ההסלמה אצל דוד סם. בדצמבר האחרון הוצגו בוועדת המשנה למדיניות החוץ וההסברה בכנסת, בראשות ח"כ זאב אלקין, הנתונים שלפיהם 37% מהסטודנטים היהודים מסתירים את יהדותם בשל התגברות האנטישמיות בקמפוסים. זאת, לאחר שנרשמה עלייה של כ־700% בתקריות אנטישמיות כלפי יהודים מאז השבת השחורה.

נתון מדאיג יותר הוא ההערכה כי כ־80% ממקרי האנטישמיות לא מדווחים - וזאת מהפחד להיחשף.

מה לא הבנתם? יהדות ארה"ב מותקפת ונמצאת תחת איום על יהדותה. אף שהם עומדים באג'נדה שלהם בסיוע לישראל וליהודי התפוצות, הם לא מקבלים מענה ממדינת ישראל ותוכנית סיוע הפוכה על מנת לשמור על יהדותם ועל חייהם.

יהדות ארה''ב, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
יהדות ארה''ב, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

היעדר המענה ותוכנית קונקרטית מיידית לבלימת האנטישמיות מטעם מדינת ישראל עלולה להחמיר את השבר שהיה קיים טרם השבת השחורה, ולגרום לדור הבא להתרחק טוטאלית מישראל, לשנות מסלול, להתרחק מיהדותם ולנתק באופן טוטאלי את הסיוע למדינה ולאזרחיה.

מה לא הבנתם?! הגיע הזמן לתוכניות פעולה קונקרטיות בביטחון, במדיניות החוץ ובוודאי בתוכניות הגנה על יהדות ארה"ב.

הכותבת היא יועצת תקשורת