הבוקר (ראשון) באזור השעה 6:00, זה הגיע. דיווח על דבריו של "גורם מדיני בכיר" סיפר כי "את הלילה הזה עוד ילמדו בספרי ההיסטוריה". כשעה לאחר מכן, יצאה הודעה מטעמו של  ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח".

מתוך המטוסים: צפו בתיעוד המטורף של יירוט הכטב"מים מאיראן
לא רק 99 אחוזי הצלחה: למערכות היירוט יש יתרון ענק נוסף

את הלילה הזה אכן עוד ילמדו בספרי ההיסטוריה. הלילה שבו מדינה ריבונית וחברה באו"ם, לא הגיבה למטח של מעל ל-300 שיגורים לעברה, מכיוונה של מדינה אחרת שיושבת באותו המוסד ממש. מעל ל-12 שעות לאחר פתיחת העימות הישיר בין משמרות המהפכה לישראל, ובאיראן העסקים עדיין נמשכים כרגיל.

יירוטים בירושלים (צילום :מדברים תקשורת)

חצי שנה לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס, אותם מקבלי ההחלטות שהפקירו את תושבי העוטף, וטרם החזירו את הניצולים לביתם תוך תחושת ביטחון, כמו גם את תושבי הצפון, מספרים לנו כעת על לילה מוצלח. 

נראה כי העומדים בראש המערכת הביטחונית והמדינית, רק חיכו להזדמנות הראשונה לשקם מעט מכבודם האבוד. לשם כך, קיבלו אזרחי ישראל לאורך הלילה תיעודים שונים מבור חיל האוויר ומהתייעצויות ראש הממשלה, שר הביטחון ובכירים נוספים. 

לאחר מכן, התווספו לכך ציטוטים שונים על כך שאיראן בהלם מהיירוטים ועד כמה שישראל הוכיחה עליונות מול המשטר הנאצי בטהרן. באחד מהתיעודים אף נראה לפתע ראש אמ"ן, כנראה שהפעם הוא לא חזר לישון. 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

לישראל אכן יש עליונות צבאית וטכנולוגית מול צבא משמרות המהפכה, אך בשל חולשת המנהיגים היושבים בציון, הדבר אינו מתורגם בשטח. אומה שלמה נתקפה אתמול בחרדה, לאחר שדובר צה"ל הכניס אותה לריאליטי איראן, עם שינוי הנחיות פיקוד העורף. 

מדוע המעצמה הגרעינית על פי פרסומים זרים, בעלת חיל האוויר החזק במזרח התיכון, ישבה וחיכתה לשיגור של מאות טילים וכטב"מים לעבר אזרחיה? מדוע גם לאחר שהדבר הבלתי נתפס הזה קרה, עדיין לא נשמע קול פיצוץ אחד בלב איראן? הקונספציה לא באמת השתנתה, וכך גם ההרתעה הישראלית, שכבר כמעט ולא קיימת מול אויבינו.

בנימין נתניהו בשיחה עם ג'ו ביידן  (צילום: דוברות רה''מ)
בנימין נתניהו בשיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות רה''מ)

אחרי שפרק הריאליטי הלילי הסתיים לו, כעת נראה שמנסים להרגיל אותנו לאופנת הטפטופים מאיראן. שוב מספרים לנו שאנחנו יכולים להיות רגועים בשל מערכות ההגנה ולהמשיך במצב הנתון, תשאלו את הנרצחים והחטופים מה-7.10 האם הגישה הזו עובדת לאורך זמן.       

הרצי הלוי, תומר בר (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי, תומר בר (צילום: דובר צה''ל)

לא לשם כך הקימו כאן מדינה, לא בשביל זה אנשים כדוגמת עזר ויצמן ז"ל נלחמו השכם והערב להקים בית לעם היהודי שנטבח באירופה. מי שמתנגד למתקפה ישראלית עוצמתית ואמיתית באיראן כעת, כך אני סבור, עדיין לא למד כלום מהיום השחור בתולדות הציונות שאירע בחודש אוקטובר האחרון. הגיע הזמן להתעורר.