מלחמת חרבות ברזל: טעינו, טעינו טעות מרה שהסכמנו לקבל את קטאר כמתווכת בעסקת השבויים. מדינה שעובדת עם כולם, נגד כולם ואין לה באמת מוטיבציה או יכולת להפעיל מנופי לחץ אמיתיים על ארגון הטרור ברצועה.

פוטין יתקוף באנגליה? בכירים בצבא הבריטי חוששים מהתרחיש הבא
לאחר שהרש"פ איימה בצווי מעצר על נתניהו וגלנט: הנקמה של סמוטריץ'

במובן הזה, היינו יכולים לתת למצרים משקל רב יותר וכוח גדול יותר. ההתבטאות המקוממת של אסא אל נסר, גורם בכיר במועצה המחוקקת של קטאר לפיה ה-7 באוקטובר היא רק ההתחלה, והיא מהווה עליית מדרגה בחוצפה של דוחה שלרוב נמנעה מאמירות פומביות. אם אנחנו רוצים לראות את החטופים שלנו בבית עלינו לסרב לאפשר לקטאר להמשיך כמתווכת.

אנחנו כישראלים אוהבים להחמיא או לבקר לא מעט לפי פוזיציה, ולכן חוטאים לא אחת לאמת. ישנם הרבה דברים רעים שהממשלה שלנו עושה אבל יש גם נקודות אור.

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

במובן הזה יש לציין את שר החוץ ישראל כץ שמאז כניסתו לתפקיד הוא ממעט בנסיעות לחו"ל ופועל נכון יותר מול גילויי תוקפנות בינלאומיים נגד ישראל. לא רבים יודעים שלכץ תרומה משמעותית ברתימת האמריקאים והאירופים לחרם נגד איראן לאחר המתקפה הפושעת מטהרן. 

אנחנו נמצאים בשלב קריטי גם מבחינה צבאית אבל גם מבחינה פוליטית. הפעולה הצפויה ברפיח חייבת להסתיים בשליטה על ציר פילדלפי ועל חיסול גדודי החמאס שמוצבים שם, כל דבר אחר יקבע נרטיב של כישלון שיזעזע את יציבות הממשלה.

תקיפת תשתיות טרור ומחבלים שהיוו איום על כוחות צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הסכנה הגדולה ביותר לממשלת הימין אינה באה מההפגנות בקפלן אלא דווקא מהאגף הימני של הפוליטיקה הישראלית, נכון לרגע זהו האגף היחיד שמהווה סכנה להישרדותה. בינתיים ממשלת ישראל מתקשה לקבע נרטיב של ניצחון, כשלון ברפיח עשוי להיות שירת הברבור שלה.