ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יואב גלנט, אני קורא להתפטרותכם כי אשמתכם אינה פחותה משל הרמטכ״ל וניסיונכם להמשיך ולהתעלם מהמציאות האיומה שאליה הבאתם על עם ישראל – לא יעמוד לימינכם ויכניס אתכם לדפי ההיסטוריה לדיראון עולם, בבחינת "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". ככל שתקדימו להתפטר, כן תוכלו להציל את שרידות המדינה ולשפר במקצת את הזיכרון שתשאירו אחרי לכתכם. 

ההשלכות ההרסניות למדינה והיד של נתניהו: פרישת זועבי תיזכר לדראון עולם | בן כספית
נתניהו ניסה להתחמק מהאג? פרטים חדשים על ההקלות לאסירי הנוח'בה

ביבי, כל מה שאמרתי לך בפגישותינו המשותפות הולך ומתגשם, אך אתה בחרת לטמון ראשך בחול ולהתעלם. עדיין לא מאוחר מדיי, עדיין אתה יכול להחליט לקבל אחריות על מעשיך ולהתפטר ולהציל את עם ישראל ואת עצמך. אם לא תעשה זאת, תואשם במות החטופים ובהרס המדינה, ותרוויח אולי עוד זמן מה בתפקיד ראש הממשלה. האם במאזן הכולל זה כדאי לך?

התמונה של בנימין ושרה נתניהו שעוררה סערה ברשת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
התמונה של בנימין ושרה נתניהו שעוררה סערה ברשת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אתה נתפס כאדם שכהונת ראש הממשלה חשובה בעיניך יותר משחשובה לך המדינה. בסופו של עניין, לא תוכל לברוח מגורלך המר, כגון אם יוציא נגדך בית המשפט הבין־לאומי בהאג צו מעצר. אם ייתן בית הדין הבין־לאומי בהאג גושפנקה למעצרו של ראש הממשלה, ביבי נתניהו, ימיט בהחלטה זו קלון וחרפה על ראש הממשלה, על המדינה ועל הצבא, והחלטתו תכניס את מדינת ישראל לספרי ההיסטוריה לחרפת עולם. 
 
הכתם שיוטל על מדינת ישראל, יכתים עמוק את לב האומה ויהיה תקוע בו כמסמר בלי ראש, היינו שאי־אפשר לחלוץ אותו. החלטת בית הדין הבין־לאומי בהאג תוביל את ישראל לשפל המדרגה ולנזק בלתי הפיך ותפגע קשה מאוד בישראל בכל היבט ועניין. מדינת ישראל תהפוך למדינה מצורעת המוקצית מחמת מיאוס בעיני העולם הדמוקרטי הנאור ותאבד את מעמדה ותגיע לשאול תחתיות. אתה, ראש הממשלה, תיחשב למנהיג נקלה ורע מעללים בעיני מנהיגי העולם.
 
לאיזו תחתית מוסרית וערכית אתה עוד מוכן להגיע בשל חששך שסמוטריץ ובן גביר יפרקו לך את הממשלה? התפטרותך עכשיו עשויה למנוע את האשמת בית הדין הבין־לאומי בהאג נגדך, נגד צה"ל ונגד המדינה ולהצילנו מהחרפה. גם אם צו זה לא יצא לפועל, עדיין התרסקותך היא רק שאלה של זמן. התפטרותך עכשיו תקל עליך מאוד את מצבך לעומת ההתרסקות שבוא תבוא רק בעוצמה גדולה בהרבה, אם תחליט להמשיך בתפקידך.

סמוטריץ ובן גביר בכנסת ב-2022 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
סמוטריץ ובן גביר בכנסת ב-2022 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

 
אני ממליץ לך בחום, שב עם עצמך וחשוב קמעה מה עדיף לך: האם לצאת ביוזמתך ממשרת ראש הממשלה ולהציל את עמך, את מפלגתך שיכולה להמשיך בשלטון גם בלעדיך וגם את עצמך, או להרוויח עוד קצת זמן בכהונת ראש הממשלה ולאבד את עולמך ואת המדינה האהובה שאין בלתה שהקמנו אחרי אלפיים שנות גלות, ושגם לך הייתה תרומה גדולה לביסוסה. 

מחובתך כמנהיג המדינה שבחר בו העם, להתפטר עכשיו לטובת העם ולהעביר את מקל המנהיגות לאיש מפלגתך, קודם שיהיה מאוחר מדיי. הרצי הלוי, לך אני ממליץ: ממֵש את אחריותך שקיבלת עליך והתפטר עכשיו, ואל תַתנה זאת בהתפטרות האחרים. התפטרותך תהא בה כדי להוביל התפטרותם של רבים אחרים שידם הייתה במעל, והיא תיחשב לנקודת זכות לטובתך.
 

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

לא יעלה על הדעת שהרצי הלוי ימַנה גם את האלופים ויקבע למחליפו אלופי מטכ״ל בצלמו ובדמותו שיישארו מחויבים לו. הרמטכ״ל הבא הוא שצריך למנות את צוותו, צוות של אלופים שאיתם יצא למסע ארוך ומפרך כדי לשקם את הצבא ולהחזיר את אמון הציבור ביכולותיו להגן על המדינה. אלופים אלה חייב למנותם הרמטכ״ל החדש. 

לרמטכ״ל הבא לא תהא שום יכולת לשקם את הצבא עם צוות שמינה הרצי הלוי. האלופים שימנה הרצי הלוי יהיו מחויבים למי שמינה אותם יותר מלהיות מחויבים לרמטכ״ל החדש. אין הדעת סובלת שמי שגרמו לכאוס ולמחדל ומי שהשרישו בצה״ל תרבות ארגונית קלוקלת של חוסר משמעת, אי־ציות ואי וידוא פקודות, חוסר בקרה ומעקב, אי־הפקת לקחים וטיפול בהם, תחקירים לא־אמינים, תרבות של שקר, סטנדרטים שהם מתחת לקווים האדומים, חוסר שליטה בניהול הצבא – הם הם שימנו את אלופי העתיד. אם בכל זאת ימנה אותם הרצי הלוי, יהיה המינוי לא פחות מאבסורד ובכייה לדורות.

הרמטכ״ל החדש עם אלופים שימנה אותם הרצי הלוי, לא תהא לו שום יכולת לעמוד באתגר החדש של שיקום הצבא, ולא יוכל להבטיח ביטחון לאזרחי המדינה; זה אתגר שלא עמד בו שום רמטכ״ל מאז היווסדה של המדינה. זו כמעט משימה בלתי אפשרית, ולכן על הרמטכ״ל החדש למנות בעצמו את צוותו שהוא מאמין בו וליצור צוות נאמן איש לרעהו המאמין בצדקת הדרך, וכאיש אחד יצאו למלא את משימת חייהם ולהציל את המדינה מפני האיום החמור ביותר של אויביה מאז היווסדה.

כדי שזה יקרה, הרצי הלוי צריך לממש את אחריותו שקיבל עליו ולהתפטר כעת, בדיוק כפי שעשה זאת ראש אמ״ן, האלוף אהרון חליוה. אני רוצה להאמין שהתפטרות הרמטכ״ל, הרצי הלוי, שתבוא ביוזמתו תגרור מייד את התפטרותם של עוד אלופים שידם הייתה במעל, ושקיבלו אחריות על מעשיהם, אך טרם מימשו אותה. במצב זה יהיה צורך דחוף למנות רמטכ״ל חדש ואלופים חדשים שאת התהליך של מינוי האלופים יוביל כבר הרמטכ״ל החדש. אסור לחכות עוד, אלא יש למנות מייד רמטכ״ל חדש שיעסוק בשיקום הצבא ויגדיל את צבא היבשה ויכינו למלחמה האזורית הגדולה שמצפה לנו בדרך. 

אהרון חליוה (צילום: גדעון מרקוביץ' פלאש 90)
אהרון חליוה (צילום: גדעון מרקוביץ' פלאש 90)

הרצי הלוי, אם לא תתפטר עכשיו, ילך מצבך וירע עִם כל עם ישראל עד כדי שלא תהא ממנו דרך חזרה: הנקודות השחורות יוסיפו להצטבר נגדך עד שלא תהיה תקומה לך ולמדינה לאחר התפטרותך בעוד חדשים או שנים. אין לי ספק שכל מי שייבחר למחליפו של הרצי הלוי יהיה טוב ממנו בדבר שיקומו של הצבא, שבו לא עסק הרצי הלוי כלל, ובדבר המשך הלחימה שעד כה לא הושגה בה שום מטרה ממטרות המלחמה.