לילה לבן עבר על תושבי באר שבע, לילה שהסתיים עם תחושה קשה של חוסר ביטחון וחשש כבד באשר לעתיד לבוא. תושבי העיר היו בטוחים שאחרי שטיל הגראד פגע פגיעה ישירה בבית בשכונה גדולה בעיר וגרם לנזק גדול, כל המדינה תרעש ותגעש, ואוטוטו תגיע תגובה חריפה של צה"ל. טרוטי עיניים הם הגיעו ביום רביעי בבוקר למקום עבודתם, חלקם התייצבו בלית ברירה עם ילדיהם, בשל ההחלטה של עיריית באר שבע לבטל את הלימודים בעיר. אחרים נאלצו להישאר בבית ולהפסיד יום עבודה, בהיעדר סידור לילדים בהתראה קצרה. משעות הבוקר הם עקבו באדיקות אחר כל בדל מידע ברשת האינטרנט, כדי לדעת מתי תבוא "המכה" הגדולה של צה"ל. כשזו בוששה להגיע, תושבי העיר הבינו היכן הם נמצאים במדרג האזרחי, מבחינת קברניטי המדינה.
 
התחושה בקרב רבים מתושבי באר שבע לאחר האירוע הקשה היא, שאם הגראד ששוגר מעזה היה פוגע פגיעה ישירה בבית בשכונת צהלה או רמת אביב ג', האירוע היה מוגדר על ידי ראש הממשלה ושריו הבכירים כ"חציית קו אדום" או "הכרזת מלחמה", וצה"ל היה יוצא באופן מיידי למבצע נרחב ברצועת עזה,
במטרה לגבות מחיר קשה על הפגיעה בשגרת יומם של יושבי בתי הקפה בדיזנגוף פינת ארלוזורוב שבמדינת תל אביב. 

חלק מתושבי העיר, שכבר איבדו אמון ביכולת של הנהגת המדינה להשכין ביטחון, כלל לא היו מופתעים מהתגובה הנרפית לאירוע החמור שהתרחש אתמול לפנות בוקר. אחרי הכל, לפני קצת יותר מחודשיים, ב־9 באוגוסט, נפלה רקטת גראד ששוגרה מרצועת עזה אל עבר באר שבע, בשטח פתוח סמוך לכניסה המערבית לעיר. גם אז צה"ל "הכיל" את האירוע ועשה קצת רעש עם הפגזה של מספר דיונות ובניינים ריקים. ראש הממשלה הודיע בפעם האלף שחמאס ספג את המכה הקשה ביותר מאז מבצע צוק איתן, ותוך מספר שעות הושגה רגיעה (זמנית) בתיווך מצרי.


מזה כחצי שנה תושבי עוטף עזה נמצאים במלחמת התשה שכוללת, בין השאר, התמודדות יומיומית עם הפרחת בלוני ועפיפוני תבערה, שגרמו לשריפות בשטחים רבים, עם חשש ממנהרות טרור סמוך ליישובים, עם ירי צלפים מגדר המערכת, ומדי פעם מתווסף לכך גם ירי רקטות קסאם, שמוגדר כ"טפטופים". עושה רושם שהמצב הבלתי נסבל הזה לא בדיוק מפריע לקברניטי המדינה, שעסוקים בשגרת יומם הפוליטית. 

לאחר שהאירוע הביטחוני החמור שהתרחש אתמול לפנות בוקר בבאר שבע - עיר של כרבע מיליון תושבים, המהווה מטרופולין לכחצי מיליון איש - לא הוביל לתגובה חריפה מהצד הישראלי, השאלה ששואלים את עצמם רבים מתושבי העיר היא: האם הסיטואציה שבה חיים תושבי עוטף עזה עלולה להיות בקרוב גם הגורל שמצפה להם?

הכותב הוא עורך העיתון "שבע" בבאר שבע.