קוסם טוב הוא כזה שנותן לך את התחושה שכבר הבנת את הקסם, שעוד רגע הוא יוציא את הפתק שהוא שם בכיס בתחילת המופע ושם יופיע השם של החיה שחשבת עליה, אבל אז, פתאום, באופן לא ברור, אתה מוצא שבכיס המכנסיים שלך יש פתק ועליו כתוב משהו אחר לגמרי. התיאור הקצרצר הזה הוא מה שהתחולל כאן בימים האחרונים והעניק לנתניהו את הכינוי הקלישאתי כמעט, "הקוסם". 
נתניהו עלה הערב לבמה באולם אח"מ 3 בקריה, חמור סבר, נראה כמעט לחוץ, היה מישהו שאמר שהוא נראה "לא רגוע". שונה לגמרי מנתניהו שראינו בשבועות האחרונים מתלוצץ עם העיתונאים ומבקש מהם, שוב ושוב, לשאול אותו שאלות. הפעם נתניהו הוא "מר ביטחון" על מלא, בלי מטבעות לשון ובלי חיוכים. הוא פתח את דבריו בפריסת ההיסטוריה הצבאית שלו וכמובן גם האישית, ומשם התקדם מעלה בנאום שנשמע כמו נלקח מקובץ נאומים מכוננים. עם מילים גדולות כמו "הקרבה", ו"מערכה" נתניהו נתן תחושה שאוטוטו ישראל ניצבת במפני מלחמה גדולה או פריצה מדינית. 
גם אם אכן כך המצב, הנאום שירת מטרה אחרת לגמרי והיא פוליטית במהותה: להפוך את בנט לדמות האגואיסטית בסיפור. בקרב צריבת התודעה, נתניהו רוצה להראות שהוא האיש הנכון במקום הנכון. על אף מאות הטילים שנחתו על יישובי הדרום, הוא "עשוי מהחומר" שממנו עשויים שרי ביטחון. ולכן אין צורך להחליפו בתפקיד. 

וכאן אנחנו מגיעים לשלב שהקסם מקבל טוויסט מעשי ידיו של הקוסם. בתחילת המשבר ביום רביעי, בנט דרש את תיק הביטחון כאולטימטום, מתוך מקום של בשלות לתפקיד. היה נראה שאם ליברמן, עם חמישה מנדטים ובלי שום רקע ביטחוני, קיבל את המשרד בקריה, אז למה בנט יוצא הסיירת לא? הוא חבר קבינט כבר חמש שנים, הוא מכיר את המטאריה. אבל נתניהו, שלא התכוון לתת לבנט את התיק מההתחלה, הצליח הערב להפוך את המשוואה. אם בתחילה שאלו אנשים "למה שנתניהו לא יעביר לבנט את תיק הביטחון?", היום השאלה היא כבר "למה בנט חייב להיות שר הביטחון כשיש את ביבי?". וכך לנגד עינינו נוצר הספין המושלם. בתנועה מדויקת הפך נתניהו את החיצים לכיוונו של בנט, שכעת נאלץ לספק הסברים למה הוא מפרק את ממשלת הימין ומקווה שכל המהלך הזה לא יעלה לו בכמה מנדטים לטובתו של שר הביטחון הנכנס. 
עד כאן הספין, וכעת למציאות. האמת היא שנתניהו, על פניו, כפי שנתן את תיק הביטחון לליברמן כגחמה פוליטית של האחרון, יכול לעשות את אותו הדבר עם נפתלי בנט שמחזיק בשמונה מנדטים, להבדיל מהחמישה של ליברמן. אם חשקה נפשו של נתניהו לשמר את הקואליציה כל כך, יתכבד ויעביר את המושכות לבנט. הסיבה שנתניהו לא עושה זאת היא כי אז מדובר בכניעה, פוזיציה שאיש לא אוהב להיות בה ועל אחת כמה וכמה נתניהו שכבר ספג שני סיבובים של לחצים מהצמד בנט את שקד, גם בקדנציה הקודמת וגם בנוכחית.

לסיכום, גם אם הבחירות יתקיימו מעט מאוחר יותר ממה שצופים כעת במערכת הפוליטית (סוף מארס), הן בסבירות גובהה לא תתקיימנה במועדן בסוף 2019 ולכן ניתן לומר בביטחון שקמפיין הבחירות החל. הספין הזה של נתניהו הוא הראשון במערכת הבחירות שמידה רבה תעמוד בסימן "מי הוא הימין האמיתי" ועל שאלה הזאת כידוע, יש אינספור תשובות.