חתיכת שבוע עבר עלינו, שהייתי נותן לו שתי כותרות. הראשונה - גוליבר בארץ הגמדים, והכוונה כמובן, לדרך המזהירה והמדהימה שנתניהו טיפל במשבר ההתפטרות של ליברמן משר הביטחון. מה שמביא אותנו מיד לכותרת השנייה, שהפרשנים, ובמיוחד, כל אלה שלא אוהבים את נתניהו, מיד, בצהלה, הודיעו לנו על בחירות בסוף חודש מרץ. הודיעו לנו כבר שהממשלה התפוררה ושלא ניתן לתחזק קואליציה עם 61 ח"כים שתומכים בה, ושוב, כרגיל, התגלו במלוא אפסותם, שבדרך אפסות נוספת התגלתה, והיא שכל הפרשנים, ללא יוצא מן הכלל, ניסו להסביר לנו עד הנאום של נתניהו, מדוע הוא לא רוצה בתיק הביטחון. מדוע לא מעט מראשי הממשלה היו שרי ביטחון וראש ממשלה ביחד, ושהוא לא רוצה את זה, וסולד מכך, ושהוא ימנה מישהו אחר לתפקיד.

אבל בואו נחזור רגע למשבר. ובכן, התפטרותו של ליברמן היתה צודקת במאת האחוזים. ליברמן הצביע על המחדלים הקשים והבלתי נסבלים של הטיפול של המטכ"ל והממשלה, ובראש ובראשונה ראש הממשלה, מול הטרור החמאסי המשתולל, שפוגע ללא הרף בגדר, החודר מעבר לגדר - ועוד. כולנו חיים בארץ, כולנו יודעים במה מדובר. 
ולכן, כששר הביטחון מרגיש שהוא מנוטרל, ושיש צבת שפועלת מעליו, לא נותר לו אלא להתפטר, שאם לא כן, הוא הופך להיות שותף מלא לכל המחדלים שהוא מתריע עליהם, ואז יאמרו בצדק שאם הוא לא מתפטר, הוא רק רוצה להמשיך ולהחזיק בכיסא שר הביטחון, וחרף המחדלים שהוא מצביע עליהם הוא נשאר בממשלה. כל מה שליברמן אמר ועשה, היה נכון וצודק. 

בגלל זה, במעמד ההתפטרות, הוא הודיע שיש לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, זה היה נראה שהוא מכתיב את סדר היום. לא אף זו, אלא שהודיעו, לא זמן רב לאחר מכן בנט ושקד, שהם עומדים למסור הודעה חשובה למחרת היום. ומה שקרה הוא ששוב התגלו הפרשנים, ובעיקר הנתניהו-פוביומטיים, שהודיעו שבמאת האחוזים הם יודיעו על התפטרותם, ואז שהולכים לבחירות. 
הם שכחו שיש אדם במדינה שקוראים לו בנימין נתניהו, והוא רב-אמן, שאין כמותו, ולא היה כמותו עד היום במדינה, לטפל במשברים מהסוג הזה. בנאום מדהים, שאין דרך אחרת להגדיר אותו, הוא טרף את הקלפים שערבב ליברמן ורצו להוסיף אותם בענייני פירוק הממשלה, וניטרל לחלוטין את התפטרות ליברמן, אמר שניתן להוסיף ולקיים את הממשלה, הזכיר את מעשה הטירוף של מפלגות ימינה מהליכוד ב-1992, וב-1999, שהממשלות הלאומיות דאז בראשות שמיר ובראשות נתניהו, לא היו מספיק לאומיות לטעמם, ולכן הפילו אותם.

מה קיבלנו? את פשע אוסלו, ואח"כ מלחמת אוסלו, גל הטרור המחריד ששטף את הארץ, וגבה למעלה מ-1700 קורבנות ישראלים. זאת התוצאה כאשר פירקו ממשלות תוך כדי ירי בתוך הנגמ"ש. נתניהו הצביע על איילת שקד ובנט, כמי שאם ייצאו ממנה, הם יישאו באחריות, ובכך סינדל אותם מבחינת דעת הקהל של הציבור הימני, וטרף לחלוטין את הקלפים מידיהם, ולא הותיר להם אלא לבטל את האולטימטום ולבוא ולהציג אחריות לאומיות יוצאת מגדר הרגיל, תוך אמירה שהם שגו ושהם מעדיפים להפסיד לנתניהו, ובלבד שהממשלה תנצח מול החמאס.

אמירה פטריוטית לאומית יוצאת מגדר הרגיל, שהגיעה בגלל אותו נאום קצר, שטרף לכולם את הקלפים. הכותרת של המהלך של נתניהו הוא חד משמעי - גוליבר בארץ הגמדים. אין ספק שבסיפור הזה בני גנץ, ציפי לבני, ואבי גבאי, הם גמדים.