רק כי אני אשה אני יכולה למות, כי אני אשה, אז אני יכולה למות. אם הייתי גבר אולי גם הייתי יכולה למות אבל לא בגלל שאני גבר, אולי בגלל סיבות אחרות. אבל במציאות של היום, סוף שנת 2018 אני יכולה למות רק בגלל שאני אישה. כי אני יפה אז אני יכולה למות, כי אני מצודדת אז אני יכולה למות, כי אני מגרה אז אני יכולה למות, כי אני מושכת אז אני יכולה למות. מסוכן להיות אישה. זה ממש מסוכן להיות אישה, כי רק בגלל זה, אפשר למות. 
לא משנות השנים שעברו, והקידמה ומודרניות ופמניזם, ועמדות מפתח ומדונה ומייגן מרקל והילרי קלינטון והישגי מהנדסות ויוצרות ומדעניות ופרסי נובל וטייסות וחיילות קרביות וראשות ממשלה. נשים השיגו כבר הרבה במאה הנוכחית והקודמת. כבר ראינו הוכחה הוכחה שאישה היא יצור חכם מוצלח הישגי ומתמודד כבר ראינו. לפחות כמו גבר, אם לא יותר. ואז שוב - מוכרים נערה בת 17 במכירה פומבית בפייסבוק ואחד מאנשי הממשל המקומי בדרום סודן הוא בין המתמודדים. אך, לצערו מישהו אחר זוכה בה לאחר מוהר משמעותי וכבד. הוא בן 51 וזו תהיה האישה התשיעית שלו. שמונה הנשים שקדמו לה לא הספיקו. 
ונמצאה גופתה של יארא איוב, נערה בת 16 מגוש חלב. רגע לפני ההתבגרות והגשמת החלומות, וצמיחתה ובגרותה לאישה. עוד נפש נגדעה ועוד משפחה נהרסה בעצב אין סופי. ואני מנסה לברר עם עצמי, לאן זה הולך העניין הזה? 

כשנער מגיע לגיל 13 חוגגים לו בר מצווה, כשנערה מגיעה לגיל 13 מתחילים לפחד. לפחד שיתעללו בה, שיפגעו בה על רקע מיני, על רקע נשי, ומה עוד. מדוע זה כך? מדוע כחברה זה לא אחד מהנושאים הכי חשובים על סדר יומם של ראשי המדינה, החברה העולמית? הרי אנחנו חצי מהאוכלוסייה. נראה שההתחממות הגלובלית ומצב כדור הארץ מדאיגים יותר את מנהיגי המדינות המתקדמות, מאשר מעמד הנשים בעולם. 
אז אנחנו צריכים יום שמציין מאבק למניעת אלימות נגד נשים, מאות מפגינות ויש גם מפגינים. ולמה צריך את היום הזה? אולי כאן הכאב, צריך להזכיר לנו ביום מיוחד שהעניין הזה עם להשפיל, להתנשא, להיות אלים, לנצל כוח פיזי חזק על כח פיזי חלש הוא אסור? שאישה היא עניין של כבוד. מן גוף כזה שיש להתייחס אליו בכבוד למרות שהוא מושך אולי לפעמים ומה שנקרא "סקסי". סליחה - מיני ומושך. ומי בכלל המציא את המילה הזו "סקסי"? מה רוצים מאיתנו הנשים? שנכרות את אברינו הנשיים? נקצר את שערנו הנשי והארוך? נגדל על פנינו זיפים וזקן כדי שיתייחסו אלינו בכבוד? ניישר את הטליה וקימורי גופנו, או בקיצור - נהפוך לגברים? 
במדינה מתוקנת, צריכים להיות יותר ויותר גברים שידברו על החשיבות של שמירה על האישה. על כבודה, על עמדתה, על אפשרויותיה, על ביטחונה. אולי ידברו על ענישה משמעותית יותר לפוגעים בה? אין צורך לתת רעיונות לעונש, אך אין ספק, שהמערכת על כל רבדיה הערכיים, תרבותיים, בירוקרטיים, רגולטורים, חייבת להתנער. איזה חברה אנחנו בלי לתת כבוד לחצי מהחברה בה אנחנו חיים? כמובן שיש את נושא האוכלוסיות במעגלים השונים ביניהם ישראל וגם העולם. אז עד שנתקן את העולם, ולא יקום ולא תהיה יותר מכירה של נערה בת 17, בדמי נעוריה, שתימכר בפייסבוק במכירה פומבית (ואיפה מארק צוקרברג??), אני חולמת שנקפיד בישראל שלנו לראות מה עוד ניתן לעשות, היכן כן אפשר לתקן, לכוון, לשמור שחס וחלילה אף אשה לא תמות רק כי היא אישה.