צה"ל פועל מאז אתמול בפעולת מנע לגיטימית לפגיעה וחיסול היכולת והמוטיבציה המבצעית של חיזבאללה לחדירה תת־קרקעית ליישובי הצפון. סוגיית המנהרות בצפון ידועה זה זמן. אין ספק שהיכולות הטכנולוגיות שנצברו בדרום עזרו מאוד בגילוי, באיתור ובמעקב אחר התפתחות האיום הזה וסייעו בגיבוש המענה הנכון, בהיותנו היוזמים והפועלים במקום ובזמן הנוחים לנו.

ראשי המערכות האזרחיות קיבלו הנחיות לשמירת הסודיות, שהייתה מאוד חשובה למימוש הפעולה המבצעית הזו, וכחלק ממעטה הסודיות, האזרחים התבקשו לשמור על שגרה; אבל צה"ל אינו בשגרה, ומערכות המודיעין עוקבות אחר כל ניסיון של חיזבאללה להגיב. אם הארגון בכל זאת יגיב, הוא ייענה בתגובה חזקה למדי, והוא יודע זאת היטב. על פי הרציונל שלנו, הסבירות שחיזבאללה יפעל נגד פעילות הגנתית ולגיטימית של צה"ל היא נמוכה. עם זאת, צריך להביא בחשבון שהרציונל של נסראללה, בחסות איראן, הוא אחר. 
היתרונות כרגע כולם בידי צה"ל: היוזמה, העיתוי, המקום וההפתעה. צה"ל מוכן וערוך ולחיזבאללה יש הרבה מאוד מה להפסיד במקרה שנסראללה יחליט על תגובה כלשהי. זמן ההיערכות אפשר הכנה נכונה, הן של צה"ל והן של הדרג המדיני, ליצירת לגיטימציה לפעולה שכזו, שיש בה צורך מבצעי ברור וסכנה אפשרית להידרדרות. 

אבל חשוב לזכור כי גם כשחיזבאללה מופתע מעיתוי הפעולה, צריך להקפיד לא לזלזל בעוצמתו. מבחינת היכולות המבצעיות, יש לו יכולת לנהל מערכה קשה בעלת עוצמת אש גבוהה מאוד, שלא התנסינו בה בעבר. הארגון נמצא לאחר מערכה ארוכה בסוריה, שבה איבד כ־2,000 מלוחמיו. עם זאת, הוא צבר ניסיון מבצעי רב. לכן, ראוי להתייחס לחיזבאללה כאל אויב קשה ולהכין את כל הנדרש כך שבמקרה הצורך נוכל לקיים מערכה קצרה וממוקדת, שתפגע בכל היכולת של חיזבאללה, בעיקר בתחום החימוש המדויק. 
מערכה כזו יכולה לפרוץ ממש בקרוב, אם חיזבאללה יעשה טעות וינסה להגיב לפעילות צה"ל הנוכחית. אשר לעתיד, נידרש להמשיך במערכה למניעת חיזוק חיזבאללה והניסיון האיראני להתבסס בסוריה במטרה לאיים על ישראל. 
הכותב הוא אלוף במיל' ומפקד גיס לבנון לשעבר