כבן להורים במושב בעמק יזרעאל, מתוודה כתבנו לענייני זהויות והזיות, יש לי קשר לא רצוני לעפולה, בירת העמק. הורי המנוחים, מחלוצי ההתיישבות בעמק, ייבשו עם חבריהם את ביצותיו, התיישבו בתל השומם והפריחו אותו למושב מצליח. נולדתי בבית החולים בעפולה וגדלתי בכפר. בגיל 6 עקרו לי בבית החולים שם פוליפים מהגרון וכדי להרגיע את הכאב, קנתה לי אמא גלידה בקיוסק, בעיירה נבוּּלת הצִבְיוֹן של אז, זו שבעמק הכתירו אותה כ"העיר היחידה בעולם שכל הבתים שלה נמצאים מחוץ לעיר". בשירותי הצבאי, כשעברתי בה, פיצחתי את גרעיני עפולה, האטרקציה העפולאית היחידה אז. 


אז, זה לא היום - והיום עפולה עיר ואם (חורגת) בישראל, דגם מרתיע של ישראל האפרטהיידית שמכין לנו הימין המשיחי, עם יעד מוצהר: לשמור על הצִבְיוֹן היהודי של העיר. כלומר: איסור הגעה, שהייה ונגיעה של מי שאינם חלק מהצביון הנ"ל. כלומר, ערבים, שהם בשר מבשרם ודם מדמם של המְפַגְעים הארורים שהרבו להתפוצץ ולהרוג בעפולה של העבר השחור. לכן מעתה יהיה מחננו טהור כסמוטריץ' ועירנו שבעמק תהיה יהודייה כענת ("בּה. בּה!") ברקו.

עפולה תחתית ועפולה עילית (שלענייננו הן עפולה אחת, תחתית מאוד) מפתחות בהשראת ראש העירייה אבי אלקבץ תרבות חיים מירגבית ולה־פמיליאית, סיבה לגאווה ל"להב"ה". אלקבץ למד ממורו ורבו הנתניהו שהַפְחד וּמְשוֹל הם הדרך המושלמת לאחד סביבך את קהילתך ולנצח בהנצחת החרדה הקמאית. ואם כבר חייבים ערבים ביומיום, רופאים ואחיות בבית החולים העמק, בעלי מקצוע, שַׁפָּצים, חומוסאים וזבלנים - שהרי אנחנו לא נעשה את העבודה הערבית השחורה - אז כשיִגְמרו, שיחזרו צ'יק צ'ק לאוּם אל פחם או לחור שממנו באו, ושהמשפחות שלהם לא ימלאו את הפארק היהודי שלנו.

זהו, עפולאים: נגבו חומוס בעפולה – ונגבו מעפולה מה, הם גם רוצים לגור איתנו בעיר, הערבים האלה? הם השתגעו? מחבלים כולם. איך האיילת שקד לא חוקקה אותם כאזרחים סוג ב'? שמאלנית, זאתי. רוצים להשתלב? שישתלבו עם עצמם. שיילכו לשטחים. וזה שיש בעפולה פריחת בנייה ונדל"ן, ובמגזר הערבי אין בנייה ואי אפשר לרכוש דירות נאותות? זב"שם. לא טוב להם בדמוקרטיה שלנו? שיהגרו לפלסטין או לעזה. נשמח לקלוט במקומם יהודים כשרים, לאומיים, שמכבדים את הדגל ואת טוהר הגזע ולא מכתימים את הצביון היהודי שלנו. נספח אלינו בשמחה את כל תומכי הסיפוח שבעצמם לא גרים בשטחים: המירגב, שקד, אורנחזן, אמסלם, אקוניס, לוין, מיקימחלופזוהר והחוטובלית. עם אוחנה ההומו וקרא הדרוזי עלולות לצוץ בעיות, אבל בסופו של דבר הם משלנו. אז נבדוק ונתחשב.


והלו, יותר טוב שלא תגידו ליהודים שמעולם לא סבלו בפועל מאנטישמיות, שהם בעצמם אנטישמים בהפוכה - ותיזהרו, דיר באלק, לא לקרוא "גזענים" ליהודים מזרחיים, שסובלים כל כך בעצמם מגזענות. ועוד משהו: אין לנו שמץ מה זה הפשיזם הזה, אז אל תבלבלו את המוח במילים גבוהות. ואם הביבי (הוריתי, הנחיתי, דיברתי, שוחחתי, חשפתי, קבעתי, הזהרתי, איימתי, קיימתי) מתחברר עם שליטים קיצוניים ו/או מטורפים מהונגריה, מהפיליפינים, מברזיל ומפולין, אנטישמים אוהבי ישראל (עכשיו הגיע הקיצון סלוויני מאיטליה, שהנשיא לא הסכים לפגוש אותו וראש הממשלה כן) - סחתיין עליו, כמו שאמרו חז"לינו. ומעתה אמור: "עפולה היא עיר יהודית, שרוב צִבְיוֹנה מחוץ לעיר".