עורך הדין יורם שפטל התייחס היום (חמישי) בפתח תכניתו ברדיו 103FM לנאום פתיחת הקמפיין של יו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ. שפטל, שכינה את הנאום "מיצג הרמייה וההונאה", טען כי הוא היה "מלוקק, מאובזר ומתוכנן עד הפרט האחרון. כל כולו נועד לזרות חול בעיני הציבור הישראלי". הנאום, כזכור, עורר הדים במערכת הפוליטית והציב את גנץ, יממה לאחר מכן, במיקום גבוה בסקרי הבחירות של מהדורות החדשות.



"ראשית בואו נסתכל על התפאורה", אמר שפטל, וטען כי "הנוכחים היו ב-98% האספסוף הצפונבוני-גזעני, מאחר וגנץ הוא התקווה הלבנה האחת היחידה של השמאל. כל מי שלא שייך לאספסוף הזה נחשב מבחינתו לבבונים פרמיטיביים. מעתה, בתוכנית הזו, אכנה את בני גנץ בשם בנוצ'קה חוטיצ'קה על בסיס המילה 'בניחותה'. הוא הרוויח ביותר את הכינוי הזה ביושר. גורלו יהיה דומה לגורלה של ציפי לבני שנמצאת זה זמן רב עמוק בתוך האדמה כגוויה פוליטית, כך הייתה סופה של כל תקווה לבנה. גנץ לא יהיה מהמוצלחות של התקוות הללו".
 
"אמנם המיצג כולו מטרתו הייתה שקר, אך הוא נפתח באמירה שהייתה אמת לאמיתה", אמר. "כשגנץ אמר שהוא לא שמאל והוא לא ימין הוא דיבר אמת מוחלטת, שהיא בעצם חצי אמת שגרועה משקר. אין צל של ספק שגנץ אינו שמאל ואין צל של ספק שגנץ אינו ימין. מדוע? כי גנץ הוא שמאל קיצוני מאוד".



"נתחיל בראיות, החל מהקל אל הכבד. גנץ, במטרה להסתיר את העובדה שהוא איש שמאל קיצוני, אמר שלעולם לא נרד מהגולן. היה זה לא אחר מאשר יצחק רבין שהונה, כיזב ושיקר במצח נחושה לציבור הישראלי במערכת בחירות 1992 כשאמר שניתן לסגת מהגולן אבל רק בסנטימטרים בודדים. הוא אמר זאת כדי לרמות את הציבור על מנת שיבחרו בו, ובפועל מסר עד הסנטימטרים האחרונים את רמת הגולן לאסד. למה הגולן עדיין בידינו? האויב הערבי הציל אותנו מדיו של השמאל הישראלי. כשאסד ראה שרבין מוכן לתת לו את כל רמת הגולן בתמורה לכלום, הוא לא הסתפק בכך, ולכן דרש לשכשך את רגליו במי הכנרת הקדושים ולכן לא קיבל כלום. הפרה רצתה להניק אבל העגל רצה לינוק עוד יותר ממה שנתנו לו, רק בזכות אסד רמת הגולן נותרה בידנו".
 

"מי שחושב שגנץ פחות רמאי מרבין אינו יודע מה הוא סח", טען שפטל. "הם אותו הדבר ואין הבדל בין השניים. שניהם רמאים כשהם מדברים על הגולן. השקר הנוסף בנאום היה על ירושלים. גנץ אמר שישמור על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית. בבחירות של נתניהו מול פרס, ביבי טען שפרס יחלק את ירושלים וכולם התרעמו איך אפשר לומר דברים שכאלה על פטריוט כמו שמעון פרס. בהמשך אמר בבחירות 1999 שברק יחלק את ירושלים ומה עשה ברק תוך פחות משנה מאז שנכנס למשרד ראש הממשלה? לא רק חילק את ירושלים אלא מסר 90% מהעיר העתיקה לערפאת, כולל את הר הבית. מי שחושב שגנץ שונה בעניין ירושלים מברק ופרס אינו יודע מה הוא סח. דבריו הם רמאות מוחלטת וגמורה. גנץ יחלק את ירושלים אם חס וחלילה ייכנס לתוך משרד ראש הממשלה. שני השקרים הללו הם הד.נ.א של השמאל. האוזניים והעיניים שלנו מספיק מנוסות כדי להבין בזה".
 
"אחד הדברים הכי נלעגים במיצג הייתה הביקורת על דמי החסות שמועברים לחמאס. אכן העברת 15 מיליון דולר בחודש לחמאס היא חרפה ובושה אך האדם האחרון שיכול למתוח על כך ביקורת הוא בני גנץ. המטכ"ל הוא זה שלוחץ בכל הכוח על הממשלה לעשות את המעשה המביך הזה. כל אחד מאלו המכהנים שם הועלה בדרגה על ידי בני גנץ כשהיה רמטכ"ל. למה הם הועלו בדרגה? כי הם היו בדמותו וצלמו של בנוצ'קה חוטיצ'קה התבוסתן".