יומיים לאחר הפריימריז במפלגת הליכוד התייחס עורך הדין יורם שפטל בתוכניתו ב-103FM לבחירות המקדימות שנערכו במפלגה, הריע למצביעים אותם הוא מכנה "פסיפס של עם ישראל" והתייחס למקומם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר חוסן לישראל בני גנץ בכנסת הבאה.

השבוע הזה היה שבוע טוב ליהודים, וזאת משתי סיבות. קודם כל, הבחירות המקדימות המדהימות בליכוד שזהו למעשה שלטון העם במיטבו, כי מיליון מצביעי הליכוד בבחירות לכנסת, הם פסיפס אמיתי של עם ישראל. מצביעי הבחירות המקדימות הם פסיפס אמיתי של הפסיפס הזה. 

יש לזכור שהליכוד ניצח - ובגדול, לא רק בערים, בנגב ובגליל - עיירות הפיתוח לשעבר, שהיום הן ערים משגשגות או בדרך. הכל קרה ב-40 השנים האחרונות, כי קיבלנו אותן בעיי חורבות בעבר. לכו תראו את המקום שלהן היום, ומלפני 40 שנה. אבל לא רק שם הליכוד חזק ביותר, אלא ברוב המכריע של ערי המרכז, כמו פתח תקווה, לוד, רמלה, באר יעקב ורמת גן. בכל המקומות האלה שגרים מיליון תושבים ומעלה, יש המון מצביעי ליכוד.



"האליטות" בעיני עצמן של השמאל הקיצוני מתייחסות לפסיפס של עם ישראל כאספסוף נבער מכל בינה ומכל קמצוץ של דעת, כי הם מצביעים לליכוד. זה בלבד עושה אותם מטומטמים חסרי תוכלת בעיניים הגזעניות שלהם, אבל אותו עם שכפי שאמרתי מצביעי הליכוד הם פסיפס מובהק של העם הזה, הוציא מתחת ידיו רשימה ששום דיקטטור נמוך ועלוב כמו למשל יאיר לפיד, שרשימת מפלגתו נקבעת בדיוק כמו פרנקו הספרדי קבע - לא הוציא. ככה לפיד קובע את רשימת הפודלים שלו לכנסת.



הכנסת הבאה היא הכנסת האחרונה שמפלגת יש עתיד, המפלגה חסרת העתיד תכהן בה, כי ברור לגמרי שהוא חדל להיות, בגלל שבני גנץ, שגם נגיע אליו, חדל להיות התקווה הלבנה. את מקומו ירש גנץ. ברגע שלפיד כבר לא התקווה הלבנה, הוא מהר מאוד, כבר בבחירות האלו, ייהפך לחד ספרתי אם ירוץ לבד, כמו קדימה וכמו כל מפלגות האווירה לפניהן. אם ירוץ ביחד, זה יכול לקרות רק כמקום שני ואז יהפוך בכלל ללא רלוונטי.





הליכוד שם רשימה מרשימה, ששמה ללעג את גנץ, את בית המלוכה הצרפתי בליכוד עצמו ובמדינה עצמה של משפחת נתניהו. ראה הקלות שבה התברג גדעון סער, בניגוד לרצונו של נתניהו, בחמישייה הראשונה, כאשר המוני מצביעי הליכוד הולכים לקלפי ואומרים 'אוהבים אותך נתניהו, אבל נצביע גם עבור גדעון סער'. לכן ההתבטאות העליונה, שדיברתי עליה לפני שגנץ דיבר עליה. הבחירות המקדימות המוצלחות של הליכוד מצד אחד, ומצד שני גנץ מול צמד מראיינים ממש לא מנוסה ולא משופשף, שהוא רחוק מאוד מאוד מלשאול חלק קטן מהשאלות. גם הצמד הזה, שזה לא עסקו, וכאן לא מומחיותו, הצליח בנקל להוציא מגנץ את האמת החד משמעית, שעמדתי עליה בשבוע שעבר, שהוא אומר אני לא ימין ולא שמאל, הוא צודק למחצה. הוא לא ימני, ולא שמאלי, הוא שמאל קיצוני, הכי קיצוני שיכול להיות.