האנטישמיות הגואה חייבת להדאיג כל יהודי באשר הוא על הגלובוס. על פי נתוני ההסתדרות הציונית העולמית, חלה עלייה והחמרה בגילויי השנאה כלפי יהודים. כך למשל נרשמה בשנה החולפת נסיקה של 57% באירועים האנטישמיים בארצות הברית. בברלין הציגה המשטרה המקומית נתון שלפיו נרשמו פי שלושה יותר מקרים אנטישמיים אלימים. בקטגוריה הזו בצרפת העלייה היא של 69%, עובדה שגרמה ל־58% מיהודי המדינה לדווח על חשש מתקיפות על רקע היותם יהודים. בחזרה לגרמניה, 47% מהיהודים שם פוחדים כי יהיו קורבן לאנטישמיות, ובבלגיה המספר עומד על 41%.
 
את העלייה בגילויי השנאה והאלימות האלה אפשר לשייך בין היתר לדומיננטיות של הרשתות החברתיות בחיינו. אלו הפכו לנשק שמלבה את האנטישמיות ברחבי העולם. 

בעבר הרקע לאנטישמיות היה דתי־נוצרי, בעיקר בהשפעת הכנסייה הקתולית. על פי מחקרים שונים, האנטישמיות המודרנית, של ימינו, נוצרת בהשפעת תופעות אחרות. הראשונה שבהן היא העובדה שבדורות הקודמים היהודים באירופה נחשבו נחותים, חסרי משמעות, וכיום רבים מתקשים לקבל את העובדה שהפכו לבעלי הון ולבעלי השפעה בתחומי חיים חשובים.


סיבה נוספת היא השנאה ההולכת וגוברת ביבשת כלפי זרים ובני עמים אחרים, בעקבות גלי הפליטים והמהגרים שהציפו אותה בשנים האחרונות. המעניין הוא שדווקא אותם פליטים ומהגרים מהווים היום את הגורם המרכזי והמסוכן ביותר עבור הקהילות היהודיותכ באירופה.

האנטישמיות היא לא רק נגע רע ומסוכן. היא עלולה להפוך למגיפה מדבקת ולסחוף אחריה יותר ויותר פרטים וגורמים אל תוך המעגל האנטישמי. ככל שיהיו יותר ויותר הצלחות, כך תגבר ההצטרפות למחנה האנטישמי, שימרר את חיי הקהילות היהודיות בעולם.

בזמנים אלה מקבל הביטוי “כל ישראל ערבים זה בזה" משמעות רבה. מכאן שעל מדינת ישראל, מדינת היהודים, לפעול עם כל הארגונים היהודיים הגדולים וכל גורם עולמי שמוכן לסייע במאבק, כדי למגר את האנטישמיות. לפעול פירושו לצאת למלחמה. ראשית, מלחמה חכמה ואמיצה בזירה המקוונת מול האתרים והמסיתים ברשתות החברתיות. אולי אפילו יש צורך בהקמת יחידת סייבר מיוחדת שתשיב אש ברשת ותסכל פעילות אנטישמית. כל אנטישמי באשר הוא חייב לדעת שדם יהודי אינו הפקר. הוא יצטרך לחשוב פעמיים לפני שהוא זומם להסית או לפעול נגד יהודים.

אכן, זה לא פשוט. זה דורש תקציבים, משאבים, גיוס אנשים וגם תיאום עם מדינות ומשטרות ברחבי העולם. אבל אין ברירה. זו החובה שלנו כמדינת היהודים. זה צו השעה. צריך לבלום את התופעה הזו לפני שהיא תקום על כולנו. מדינת ישראל לא יכולה לסמוך בנושא הזה על שום מדינה אחרת, שבה האנטישמיות מרימה ראש ופוגעת ביהודים. לא מספיק לגנות. צריך לעשות.