עו"ד אבי חימי קיבל את ראשות לשכת עורכי הדין כממלא מקום בתקופה הסוערת ביותר מבחינתה - לאחר התפטרות היו"ר אפי נוה, ששלט בלשכה ללא עוררין עד שהסתבך בפלילים ונאלץ לפרוש. חימי ייאלץ להתמודד כעת עם סערות חדשות, שגליהן מתרגשים כעת וטרם הגיעו אל החוף: החל בחוקי חסינות, התגברות ומהפכה משפטית שהימין מעוניין לקדם, וכלה בקריאות לפרק את הגילדה של עורכי הדין.
 
היו"ר הנבחר, שמצד אחד נתמך על ידי גורמי ימין כמו סיעת "אמונה במשפט", ייאלץ להלך בין הטיפות, לאחר שגם עורכי הדין בשירות הציבורי הודיעו על תמיכה בו. זאת לאור הבטחתו להתנגד לשינויים מזיקים במערכת המשפט. חימי יצטרך להתמודד גם עם הביקורות הנוקבות על הדרך שבה פעלה הלשכה, כדי להקשות על אלפי מתמחים לעבור את בחינות ההסמכה לעריכת דין. לדברי גורמים בסביבתו, חימי צפוי לנקוט יד מכילה יותר כלפי המתמחים. 

שלט בלשכה ללא עוררין עד שהסתבך. אפי נוה, צילום: אבשלום ששוני
שלט בלשכה ללא עוררין עד שהסתבך. אפי נוה, צילום: אבשלום ששוני

 
דקאן הפקולטה למשפטים במכללה האקדמית אונו, פרופ' יובל אלבשן, אמר ל"מעריב": "אני מתרגש שמישהו שנולד בקריית שמונה, למשפחה מרוקאית בת תשע נפשות, הגיע לתפקיד הזה. מרגש אותי לא פחות שחימי טרח להדגיש את זה בנאומיו כשציין שהוא זוכר את זה ושהוא לא שוכח שהמשפט היה המקלט שלו והמנוף שלו להתקדם בחברה. אני מקווה שהזיכרון הזה יהפוך למדיניות הלשכה, שתסייע לפתוח את שערי המקצוע לפני מי שבאים מאותם מקומות בדיוק. אני מקווה, ומהיכרות עם חימי, אני גם מאמין".
 

לא נותר אלא לחכות ולראות. שיעור ההצבעה הנמוך מלמד שהמחשבות של עורכי הדין במקום אחר לגמרי.