החלטה אמיצה ותקדימית של ועדת החינוך של הכנסת שלא לאשר כמו חותמת גומי את חוזר התשלומים שמשרד החינוך הניח על שולחנה. חברי הכנסת (רובם) הבינו שהגיע הזמן לחולל שינוי. הגיע הזמן להקשיב לנו, ההורים שמשלמים אלפי שקלים בשנה לכל ילד עבור החינוך חובה חינם שמגיע לו מהמדינה. ושלא תטעו לרגע - טיולים זה חשוב, ההצגות - חיוניות, ומסיבות כיתתיות - אי אפשר בלי. איך אנחנו יודעים שזה חשוב? כי משרד החינוך קבע זאת כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים שלו כבר לפני שנים.

אז אם זה כל כך חיוני, שיתכבד המשרד וישלם. תקציבים וכסף יש, זה רק עניין של סדר עדיפויות. הגיע הזמן שהילדים שלנו – כולם – יהיו בראש סדר העדיפויות, ולא הכיס שלנו דרך הפיקציה של "תשלומי רשות ורצון".
 
ובאשר להודעת מועצת התלמידים הארצית – אלו הילדים שלנו והם צודקים – טיולים זה ערכים ואהבת הארץ, והיינו רוצים לראות יותר מהם במערכת החינוך. אנחנו לא רוצים לבטל אותם, חלילה, רק דורשים שמשרד החינוך יממן את שהוא קבע כחיוני. גם מנהלי בתי הספר, שהודיעו שלא יהיו מוכנים לגבות פעמיים, צודקים. לטעמנו, הם לא צריכים לגבות בכלל - המדינה צריכה לממן.
 

בימים הקרובים נהיה עדים להרבה ספינים בנושא. תשלומי הורים הוא נושא חם, ובעת הזו, לפני בחירות, רבים ינסו למנף אותו. מקווה שכולם יזכרו שבספו של דבר, האינטרס שלנו, ההורים, הוא שהילדים יקבלו כמה שיותר ובכל התחומים. 
 
לכו על מהלך מדורג, רב־שלבי, לביטול תשלומי ההורים באופן שוויוני, שיצמצם את הפערים במערכת החינוך. שימו סוף למס האחיד של תשלומי הרשות והרצון, כי אין רשות ובטח אין רצון. הכיס שלנו צועק הצילו, ולילדים שלנו מגיע הרבה יותר.
 
הכותבת היא יו"ר הנהגת ההורים יהוד־מונוסון וחברה בהנהלת הנהגת ההורים הארצית