ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות מחזקות את התחושה שהסיכוי להקמת ממשלה לאחר הבחירות הקרובות על פי חלוקת המנדטים הצפויה שואף לאפס, כמו גם הסיכוי להקמת ממשלת אחדות לאומית. הבעיה הפוליטית המדאיגה הזו עלולה להוביל את עם ישראל בעוד מספר חודשים למערכת בחירות שלישית בתוך שנה, שגם היא לא תבטיח פתרון לבעיה. בינתיים, המציאות הבלתי נסבלת הזו מתחילה לתת את אותותיה על כלכלת ישראל, על התפקוד הכללי של משרדי הממשלה, ובכלל על אורח החיים בישראל. לנוכח זאת, לא נותר אלא למצוא פתרון ענייני ומהיר בהכרזה על מצב חירום לאומי, שיאפשר להקים ממשלת חירום זמנית לשנתיים.

במסגרת מצב החירום שיוכרז במדינה, תוקם לאחר 17 בספטמבר ממשלת חירום לאומית, שתהיה ממשלה צרה מאוד, רק עם 14 שרים, ותיבחר על פי המפתח הבא: על כל שבעה מנדטים יינתן תיק של שר בממשלת החירום הזו, כשראש המפלגה שתקבל את מספר הקולות הגדול ביותר ייבחר לראשות הממשלה. הבא אחריו במספר קולות הבוחרים ימלא את תפקיד הסגן וממלא מקום ראש הממשלה ויוכל לבחור באחד מהתיקים הבכירים: ביטחון, חוץ, אוצר, חינוך. כך גם ייבחרו לממשלה הזו יתרת השרים. למפלגות בעלות מספר הבוחרים הגדול ביותר תהיה עדיפות ראשונה בבחירת התיקים שיהיה להן עניין בהם.
 
במסגרת ממשלת החירום הזו יאוחדו מספר תיקים של שרים, למשל שר האוצר והאנרגיה; שר החינוך, התרבות והספורט; שר החקלאות והגנת הסביבה; שר המשפטים והתקשורת; שר הפנים והדתות וכו'. אם בנימין נתניהו יהיה זה שיזכה למספר המנדטים הגדול ביותר ויעמוד בראש ממשלת החירום שתקום, הוא יצטרך לומר מפורשות שאם לאחר השימוע יוחלט להגיש נגדו כתב אישום על הפרת אמונים או שוחד, הוא ייאלץ לפנות את מקומו בראשות הממשלה למועמד השני במספר קולות הבוחרים. כך גם יהיה הנוהל לגבי כל שר שייבחר לממשלה הזו.
 

זאת עשויה להיות ממשלה שלראשונה בתולדות מדינת ישראל כמעט לכל המפלגות בכנסת יהיה בה ייצוג; ממשלה שעשויה להגשים את חזון הנביא ישעיהו: "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ"; ממשלה שאולי גם תביא לבלימת הפירוד והשסע בעם ישראל ותביא איתה רוח חדשה של אחדות ואהבה. לצד כל אלה, עשוי להיווצר מצב שבממשלת החירום הזו יכהן שר מטעם הרשימה הערבית המשותפת. הממשלה הזו תהיה בחסות נשיא המדינה ראובן ריבלין, שיסתייע ביועץ המשפטי לממשלה, כשכל בעיה שתתעורר תוצג בפני הנשיא, והוא יחליט על דרך הטיפול בה.
 
כאמור, ממשלת החירום הזו תהיה ממשלת מעבר זמנית לשנתיים, עם מלוא הסמכויות לפעול ולעשות. כעבור שנתיים, לקראת סיום כהונתה, היא תתכנס להחליט על המשך דרכה. אם יהיה בה רוב להמשך כהונתה, היא תמשיך לכהן לשנתיים נוספות. אם היא תחליט על סיום כהונתה, ייקבע מועד חדש לבחירות. אין ספק שממשלה כזו תוביל לפתרון המשבר הפוליטי שנוצר להקמת הממשלה, וכמובן לרגיעה במערכת הפוליטית שנקלעה לחוסר אונים.