פרשת ההקלטות של רבני מכינת 'עוצם' שבראשה עמד הרב פרץ התבררה כפייק ניוז, לאחר שהדברים שנשמעו בהן היו ערוכים מתוך קטעים ארוכים יותר בהם הרב אסף נאומבורג המתועד, מבהיר כי הוא מציג את עמדותיהם של זרמים אחרים בחברה כחלק ממהלך לעורר דיון ולא מביע את דעתו האישית, כך על פי פרסומים באתר ביקורת התקשורת 'פרספקטיבה'.

כתב חדשות 13 שפרסם אותם, עמרי מניב, התנצל על הפרסום השגוי, אך לכל מי שעוקב אחרי קמפיין ההדתה הבלתי נגמר, נראה כי פעם אחר פעם טיעונים המועלים כחלק ממנו מופרכים על ידי העובדות, במקרה הטוב - או חושפים בורות מביכה, במקרה הפחות טוב. 

  
לפני מספר שבועות התפרסמה באחד העיתונים קריקטורה של בית משפחת השר פרץ, לאחר פרסום דברים שאמרה רעייתו, מיכל. הקריקטורה הציגה את סלון הבית. מבט קצר של אדם המגיע מתוך הציבור אליו משתייך הרב פרץ, הספיק כדי להבין עד כמה למאייר אין מושג. טלוויזיה במרכז הסלון, מצרך חילוני בסיסי על סף הקדוש, לא ימצא בביתו של אדם כמו הרב פרץ. זאת ניתן לדעת גם בלי לשבת אצלו לקפה. החנוכייה שצויירה היתה חסרה במספר הקנים והזלזול ניכר גם באיור דמותה של הרבנית פרץ, שכפי הנראה נעשה על סמך אישה אחרת העונה לאותו שם.
 
לפני שנתיים, עם צבירת התאוצה של קמפיין ההדתה והרצון של כל כתב זוטר להוסיף את השנקל שלו למדורת התיעוב מ"הפרימטיביים והחשוכים", החלו גם לצבור תאוצה הפרסומים, שהעמידו באור שלילי בעיקר את אלו שעמדו מאחוריהם. בסופר אחד נתגלה, השם ירחם, שלט המצהיר כי הבורקס חלבי (הכתבה הוסרה לאחר מכן) ובבית חולים אחר נכתב כי השימוש במיחם אסור בשבת. העובדה שהיה עדיין פעיל ושמיש לטובת כל המעוניין, וגם המתלונן הודה שספק אם מי שרצה מים חמים נמנע מהשימוש, לא מנע את פרסום הכתבה באתר מוביל.
 
הבורות הזאת קיבלה ביטוי גם בטרגדיית מותו של דביר שורק רק לפני כחודש סמוך לישיבה בה למד במגדל עוז שבגוש עציון. העובדה שאחז בידיו ספר של דויד גרוסמן כאילו גרמה לקצר במוח של אנשי התקשורת שלא הפסיקו להזכיר זאת. "הוא היה ממש איש ספר", אמרה בתדהמה שדרנית ברדיו על בחור הישיבה מההתנחלות, הפרימיטיב החשוך לכאורה, שהפתיע עם בחירתו הספרותית. ספק עם העובדה שכל מה שעושה בחור ישיבה מבוקר עד ערב הוא לעיין באחד מעשרות אלפי ספרי יהדות, חלק מהמורשת האדירה של הדת הכי כותבת בהיסטוריה האנושית, עמד לנגד עינייה של השדרנית היקרה.
 

אלו שמזינים את הקמפיין ההדתה הזה, כולל מפלגות בסבב הבחירות הנוכחי, מתגלים פעם אחר פעם כאנשים שאין להם מושג ולו הקלוש ביותר בדת ובדתיים. אפילו מי שהשכלתו הדתית לא כוללת שנים של לימוד והעמקה, לא יכול שלא לתהות האם באמת הייתה מזיקה לאחיו החילוניים קצת 'הדתה' שתעשיר את ידיעותיהם, ותוציא אותם, בניגוד לפרימטיביים ולחשוכים, קצת יותר משכילים ונאורים.