ארבעה ימים אינטנסיביים ודחוסים נגמרו בהצהרה קצרה של עורכי הדין של נתניהו שנכנסו בתחושה שניתן להשפיע על החלטות הפרקליטות ובעיקר על היועץ המשפטי לממשלה. על פי לוח הזמנים המשפטי, לצד זה הפוליטי, נראה כי את התשובה נקבל בקרוב. על כתפי היועץ המשפטי לממשלה נמצאת אחריות רבה שתניע מדינה שלמה כאשר הציר הפוליטי שזור יחדיו עם הציר המשפטי.



נראה כי יש ציפייה במערכת הפוליטית כולה כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוא זה שיביא את הבשורה שתשחרר את הקיפאון הפוליטי שאוחז במערכת דווקא מהזווית המשפטית.



טרם ימי השימוע, טען רה"מ נתניהו כי קשה יהיה לקבל פתיחות בהליך ואוזן קשבת. נראה כי אכן הביטוי של "נפש חפצה" היה מאוד מרכזי בדיון הן מצד ימי הטיעון הארוכים והתחושה שדווקא יש קשב ורצון אמיתי לשמיעת הטענות, אך "הגול העצמי" בנסיעתה של עו"ד ליאת בן ארי נתן מעין טריגר למפגיני כיכר גורן החדשים מצד ימין של המפה והחליש את ההליך הנקי שהיה חשוב לפרקליטות לשדר.



על פי לוח הזמנים המשפטי שיהפוך גם לפוליטי, שאותו הגדיר היועץ, לא נראה שטיעוני עורכי דינו של ראש הממשלה סדקו את עוצמת הראיות שהיו בכתב החשדות.



אבל בקרב על הנרטיב נראה כי מטעמו של ראש הממשלה הצליחו להטיל סדק באופן בו הפרקליטות ניהלה את ההליך. גם אם במבחן הציבורי התעורר ספק, עדיין כלל לא בטוח שהדבר יסייע בפן המשפטי. הדבר החשוב ביותר מעבר לקרב על התודעה הוא המאבק על סעיף השוחד. היה ויוסר, יוכל נתניהו להאריך גם את שעון החול הפוליטי. היה ולא, כנראה וכבר יתגברו הקולות להחלפתו.