כפי שישראל הבהירה שאם חיזבאללה יתגרה בנו צבאית, לבנון עצמה תיפגע - כך צריך להודיע לדמשק שאם איראן תתקוף אותנו, סוריה תסבול.
 
לפני כשמונה שנים פרצה מלחמת אזרחים בסוריה. ההערכה אז של מיטב מומחי המודיעין אצלנו ובעולם הייתה שימיו של משטר בשאר אל־אסד ספורים. הנדיבים נתנו לרודן מהצפון שלושה חודשים. רבים התחילו להיערך לתקופה שלאחר סילוקו. כולם התבדו. המצב כיום השתנה שוב לטובתו של אסד. נשיא סוריה יודע לנווט ולגייס תומכים: איראן, חיזבאללה ויותר מאוחר רוסיה הצילו אותו ואת משטרו. 
 
כיום הוא שולט בחזרה על רוב שטחה של סוריה. אף מדינה לא מתנה יותר את הפתרון הפוליטי במדינה בסילוקו מהשלטון ואיש לא מערער על הלגיטימיות שלו.

אם זה המצב, יש להבהיר לאסד שרואים בו אחראי לנעשה בחצר שלו, ומוטב לו להגביל את הפעילות האיראנית העלולה לפגוע בשלטונו. פגיעות ישירות שלנו במטרות איראניות בסוריה מציבות אותנו על מסלול התנגשות ישיר עם טהרן. אסד, שמאפשר לזה לקרות ושמתיר לאיראנים לבנות בארצו יכולות צבאיות נגדנו כאשר הוא מתבונן מהצד חסין מכל עונש, צריך להשתנות.
 
פגיעה שלנו באינטרסים חיוניים של סוריה, והבהרה לאסד שמשטרו בסכנה בגלל מה שהוא מרשה לאיראנים לעשות בבית שלו, עשויות להניב לחץ סורי על חיזבאללה ועל האיראנים שיגביל את פעילותם. זה גם יביא להתערבות רוסית אצל אסד במטרה להגביל את האיראנים, כדי שמוסקבה לא תאבד את הישגיה הצבאיים והמדיניים בסוריה.
 
בקרוב תסתיים המלחמה וסוריה תעבור לשלב של פתרון פוליטי למשבר. במסגרת זו יש לדרוש את פינוי כל הכוחות הזרים מאדמתה. פגיעה במשטר של אסד תדרבן אותו לקבל את המתווה של שמירה על השלמות הטריטוריאלית של ארצו נקייה מכוחות זרים.
 
האיראנים טוענים שהם נמצאים בסוריה על פי בקשת דמשק. זה נכון, אבל מדובר בתירוץ ישן ושקוף כדי להישאר בשטח. רק אם אסד ירגיש ששלטונו עלול להיפגע, הוא ידרוש מהאיראנים להימנע מפעילות העלולה להמיט עליו אסון. כמו שהבהרנו מהו המחיר שלבנון תשלם על פעילות עוינת של חיזבאללה נגדנו והמסר נקלט בביירות - הגיע תורה של דמשק לשמוע זאת מאיתנו.