עורכת הדין אורלי בן ארי-גינזבורג היא ראויה ביותר לתפקיד, המינוי שלה במקומו ואין מקום למתקפות של גורמים עלומים כנגדו. זה זמן החרבות והסכינים הארוכות - איך "העז" שר המשפטים למנות פרקליטה שאינה נחשבת "משלנו"? האם אמת המידה היא שי ניצן והאם הוא "לא אוהב" את בן ארי גינזבורג, וזה כשלעצמו הופך אותה ללא ראויה?



איני מדבר מימין או משמאל וכידוע איני עובד פרקליטות ואין לי כל אינטרס במינוי זה או אחר. אני בוחן את ההחלטה על המינוי באופן שלטעמי הוא הראוי והנכון ביותר בעין מקצועית. אני מכיר את אורלי 24 שנים, ומאחורינו עשרות רבות של שעות דיונים, ישיבות ועימותים מקצועיים ומשפטיים. עמדנו תמיד אחד מול השנייה, משני צידי המתרס, ואני יכול לומר בפה מלא ולב שלם שמדובר בפרקליטה מעולה, אחראית, רצינית ומסורה. לא רק שהיא ראויה למינוי, אלא שאין ספק שהיא תמנה את התפקיד בהצלחה יתרה ותביא מכול אותן תכונות של מצוינות שהובילו למינויה.



כל הדוברים "הנסתרים" מתוך הפרקליטות מדברים מתוך אינטרסים, ומוטב לו היו מגלים פרצופם בפומבי כדי שניתן יהיה להתעמת עמם. ביקורת, והיה ויש כזאת, מוטב לו תובא באופן ענייני וגלוי. קל להתחבא מאחורי שמות מקורבים ובכירים ללא שם וללא ופרצוף, ובכך לייצר עוול כנגד אשת מקצוע מן המעלה הראשונה והדבר לא רק שחוטא כלפיה אלא חוטא גם כלפי הציבור אשר מושפע מתגובות למינוי ובאופן מיוחד שמים דגש על דעת גורמים בכירים .



ראוי היה לו הם היו מברכים על החלטת השר ומגבים קולגה שלהם, ולא פועלים במחשכים. מבחינה ציבורית, ערכית ואנושית, ראוי לנו כחברה להמתין רגע ולא למהר לשלוף את הסכינים כנגד בעלי תפקידים בכירים במערכת הציבורית אשר עבודתם היא גם שליחותם. תמיד אנחנו רוצים שהטובים שבטובים ישרתו במערכת הציבורית ובתפקידים המשפיעים, אך כאשר הם מגיעים לאותם תפקידים אנחנו ממהרים לחרוץ את דינם טרם כלל ישבו על הכיסא.



פחדנותם של אלו המלחששים לעיתונאים כשהם מסתתרים תחת כנפי חסיון, נטולי פרצוף ושם, משולים בעיני לקליפת השום ככל שנוגע הדבר למהימנות דבריהם ועל כך אני מצר. מבלי לגרוע דבר ממועמדים ראויים אחרים, הרי שמבחינת הוותק, היכולת והמקצועיות, אין לי כל ספק שהיא ראויה גם ראויה לתפקיד ואני סמוך ובטוח שתמלא אותו באופן מושלם.



שנות ניסיונה הרבות לצד התיקים המורכבים בהם טיפלה הכשירו אותה לתפקיד. לא בכדי ציטט שר המשפטים דווקא את פרקליט המדינה היוצא שי ניצן שכתב בשבחה. גם שר המשפטים יודע שהחלטתו תיבחן כעת ותעורר תשבחות לצד ביקורת. במקרה של אורלי בן ארי אין לי כל ספק שהוא עשה את הבחירה הנכונה.



הכותב הוא מבכירי עורכי הדין בישראל.