מה יש ליאיר נתניהו לעסוק באופן אובססיבי בתמונות לא מחמיאות של אופירה אסייג? נצא מנקודת הנחה שיאיר נתניהו הוא אסטרטג תקשורתי שבוחר את קורבנות המדיה שלו בקפידה ומשקיע זמן ומחשבה בתכנון מהלכיו ברשתות החברתיות, בוודאי בתקופת בחירות. אסייג לא נבחרה באקראיות להיות מושא לעג של יאיר נתניהו, ורינה מצליח לא סתם הפכה להיות “רינה מסריח”
 
יאיר נתניהו מגלם באופן מושלם את תפקיד הבריון מהתיכון, אותו אחד שמחפש במסדרונות בית הספר את הקורבן שעליו או עליה הוא ירצה לבנות את כוחו. הטקטיקה של החלשת האחר מבקשת לבנות דרך הלעג – פעמים רבות דרך הפגיעה בחיצוניות של הקורבן – את כוחו ואת ביטחונו.
 
בכל שלב פוליטי בהיסטוריה, במיוחד בתקופות לא יציבות דמוקרטית, מתגייסים הבריונים לטובת יצירת חזית של הפחדה ואיום, וכדי לייצר סביבה פוליטית שמבהירה לכל מי שיהיה מעוניין להיכנס למערכה את המחיר שהיא או הוא יצטרכו לשלם. לבריונות הפוליטית מספר מטרות: לעקר כל דיון וביקורת, לזרוע פחד ובלבול אצל היריבים ולהפוך כל נושא שאפשר להתדיין עליו למאבק מלוכלך אישי ואלים. מעבר לכך, יאיר נתניהו כבנו של ראש הממשלה, מסמן מטרות עבור חבורת הבריונים שמסתובבת איתו ב”חצר בית הספר”. אלו המטרות, זאת השפה וזאת הדרך הטובה ביותר לבנות את הכוח.
 

הבחירה במצליח ובאסייג מעניינת בהקשר זה, מאחר שהיינו מניחים שהבריון יבחר מטרה יותר נוחה להתקפה, אולי איזושהי דמות חלשה, מנותקת חברתית, ואילו גם אסייג וגם מצליח הן נשים חזקות, בעלות מעמד משמעותי בציבוריות הישראלית. הסיבה לבחירה בשתיהן, בשונה ממתקפות קודמות של יאיר נתניהו על אנשי תקשורת כמו גיא פלג או אמנון אברמוביץ’, היא שאסייג ומצליח הן נשים מזרחיות בעלות משקל סגולי משמעותי בליבת הקהל הפוליטי של מצביעי הליכוד. הן מזוהות כמי שעלולות לעשות נזק ממשי מאחר שדבריהן מתקבלים אחרת בקרב קהל המצביעים המסורתי של הליכוד, הן ממוקמות בלב הקונצנזוס הישראלי, חוצות קהלים, נתפסות אותנטיות ובלתי משוחדות ויאיר יודע ששתיהן לא ישתקו ושהן ינסו להשיב מהלומה וכמו כל קרב בוץ, התוצאה הרצויה מבחינתו היא שהן לא יצאו נקיות מהזירה.
 
ולכן נבחרה השיטה הישנה ביותר של הבריון: התייחסות למראה החיצוני. כך הוא יוכל להרוויח רווח כפול, גם לסחוב אותן איתו לרפש וגם לצמצם אותן למינימום דרך התייחסות למראה שלהן, ובאופן כזה להגביל את כוח השפעתן ולהשכיח את ההישגים המקצועיים שלהן. 
 
טוב שכיום יש לנשים רשתות חברתיות ליצירת קואליציות לסולידריות נשית ויש לנשים ישראליות במות ציבוריות, לא כדי להעצים נוכחות של הבריון אלא לחיזוקן ההדדי. 
 
בבחירות הקרובות, אנו חייבות להתייצב יחד בחזית אחת כנגד כל גילוי של בריונות, כנגד כל גילוי של מיזוגניה וכנגד ניסיונות השפלה. כל מתקפה תיענה בפרגון, חיזוק ותמיכה כי אם נרשה שכך ידברו אל האחיות שלנו ברשתות, יצא שנשאיר את הבנות שלנו לבד להתמודד עם המתקפה במסדרונות בית הספר.
 
הכותבת היא מנהלת קשרי כנסת וממשל בשדולת הנשים בישראל