האם זה היה רק הישג לג'ו ביידן או סימן להתאוששותה של של המפלגה הדמוקרטית, אות וציון-היכר שלא אבדה תקווה להתגשמות השאיפה-החלום להביס את הנשיא טראמפ בבחירות 2020? זאת השאלה הגדולה שמעסיקה ומטרידה את צמרת המפלגה הדמוקרטית בעקבות נצחונו של ג'ו ביידן בבחירות המוקדמות שהתקיימו במדינת דרום קרוליינה.

מי שנמנים על הנהגת המפלגה הדמוקרטית ממתינים בדריכות ומתח לתוצאות הפריימריס שיתקיימו ביום שלישי, "סופר טיוזדיי" ב-14 מדינות. האם התוצאות בדרום קרוליינה יבואו גם לידי ביטוי וגילוי בבחירות מוקדמות במדינות כמו קליפורניה וטקסס? במלים פשוטות, האם דרום קרוליינה תהיה חזרה כללית, לתוצאות שיעצרו ויבלמו את ברני סנדרס?    

לג'ו ביידן יש סיבה טובה ומשכנעת לחגוג את נצחונו בבחירות המוקדמות שהתקיימו שלשום במדינת דרום קרוליינה. יותר מסיבה טובה, בהתחשב בהיקף הסוחף של הנצחון, למעלה מ-50 אחוז מהקולות – הישג במספר שאף מתמודד במירוץ הדמוקרטי לא הגיע אליו עד עתה. אבל, נוכחותו השועטת, האגרסיווית, המתריסה של ברני סנדרס במירוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות עדיין מרחפת כענן שחור ומפחיד על המפלגה. זאת לא גוזמה. צריכים לקרוא ולשמוע התבטאויות של בכירים דמוקרטיים, כולל חברי קונגרס, כדי להבין את גודל דאגתם ועומק חרדתם מהסיכוי שברני סנדרס יקבל את מינוי המפלגה כמועמדה לנשיאות.

"דמוקרטים בעמדות מפתח מוכנים להסתכן בספיגת מהלומה למפלגה במטרה לעצור את בנדרס", היתה כותרת לכתבת תחקיר ארוכה שפורסמה בסוף השבוע בניו יורק טיימס. הכתבה סקרה את גילויי ההתנגדות נגד ברני סנדרס המתפשטים באחרונה בצמרת המפלגה הדמוקרטית. "סנדרס הכריז מלחמה נגד המפלגה הדמוקרטית וזה גרם לפניקה בקרב חברי הקונגרס הדמוקרטיים", מצוטט בכתבה חבר הקונגרס ג'וס גוטהיימר (josh gottheimer) מניו ג'רסי. 

ברני סנדרס איננו מראה שום סימן שנצחונו של ביידן מעיק עליו או מדאיג אותו במיוחד. "אני מברך את ביידן לנצחונו. אבל יש לנו את הפריימריס בסופרטיוזדיי", הצהיר סנדרס כשחיוך מתריס על פניו.  להערכת פרשנים, סנדרס צריך לדאוג. הנצחון הגורף של ג'ו ביידן עשוי לעודד מצביעים שנחשבים לקולות צפים לנטוש תחושות אהדה לסנדרס ולהצביע בעד ביידן.

זהו נצחון שצופן משמעות עצומה והשפעה בגיבוש דפוסי הצבעה בקרב השחורים – משמעות שאיננה מבשרת טובות לברני סנדרס. גם לא למתמודדים האחרים. במיוחד לא למייקל בלומברג, ששחורים רבים שומרים לו טינה בגין מדיניות שיזם בעת שכיהן כראש עירית ניו יורק, שהסמיכה שוטרים לעצור ולערוך חיפושים בכל מי שנראה להם חשוד – מדיניות שפגעה במיוחד בשחורים.

הישגו של ג'ו ביידן עורר בקרב הנהגת המפלגה הדמוקרטית תקווה שמתמודדים יפרשו מהמירוץ  ויניחו לג'ו ביידן להיות מתחרה מוביל נגד ברני סנדרס. הכוונה היא ששתי הסנטוריות, אליזבט וורן ואיימי קלובשר יודיעו את פרישתן מהמירוץ ובעקבותיהן יפרוש גם פיט ביוטג'ג.

צריך לחכות לתוצאות הבחירות המוקדמות ביום שלישי הגדול כדי להיווכח מה יהיו המסקנות שהמתחרים יסיקו מהתוצאות. פרשנים מנסים להעריך מה תהיה תגובתו של מייקל בלומברג להישג של ג'ו ביידן. האם יפרוש ויבטיח סיוע פיננסי לקמפיין של ביידן, או שישאר במירוץ וישקיע מהונו העצום במטרה לקדם סיכויים קלושים ביותר לקבל את המינוי הדמוקרטי לנשיאות.