לאחר שאנשי כחול לבן טענו במהלך מערכת הבחירות בספטמבר שראש הממשלה בנימין נתניהו בוגד, הרי שהפעם הם “שנמכו” את האשמתם וקבעו ש”אם ינצח, ייצור ארדואניזציה של ישראל”.

אלא שמאורעות הימים האחרונים מוכיחים את ההפך. זה הזמן לומר את האמת ללא כחל וסרק: אם תקום ממשלת מיעוט הנתמכת על ידי הרשימה המשותפת, הרי שמדובר בממשלה הנתמכת על ידי “מחבלים בחליפות”. די אם ניקח, למשל, את עזמי בשארה, שנמלט מהארץ כיוון ששיתף פעולה עם חיזבאללה, או את בסאל גטאס, שישב בכלא על הברחת טלפונים למחבלים. טיבי, עודה ושאר חברי הרשימה הזאת אינם שונים מבשארה או גטאס אלא רק בסגנון. יזבק הרי כבר האדירה את סמיר קונטאר, עודה הצטלם בשילוב ידיים עם ראש הארגון של המחבל שרצח את רינה שנרב ולא חסרות עוד דוגמאות. 

וכך עלול להיסגר לו המעגל: אלה שהשוו את נתניהו לארדואן יקבלו תמיכה מבחוץ מאלה שמהללים את ארדואן בשל מעשיו הקיצוניים נגד ישראל. כמו ארדואן, גם חברי הרשימה המשותפת מתעבים את ישראל היהודית והדמוקרטית. 

יו”ר כחול לבן בני גנץ, שהתראיין זמן קצר לפני הבחירות ושלל כל אפשרות של הישענות מפלגתו על הרשימה המשותפת, זכה לחנינה מיידית מהתקשורת הישראלית כאשר דובריו קידמו את הרעיון. זה לא מפתיע. שוב המקהלה התקשורתית מיישרת קו ועל ידי כך מאבדת עוד מאמון העם. גם המהלך של גנץ לא מפתיע. הוא רוצה להיות ראש ממשלה ויודע שלאחר הפליק פלאק של הימים האחרונים, הליכה לבחירות נוספות תפגע בו אנושות. גם הסכמתו של משה (בוגי) יעלון למהלך מובנת על רקע שנאתו לנתניהו.

מה שמעניין יותר מכל הוא לראות אם חברי מפלגתו של יעלון יהפכו משומרי החותם של הלאומיות היהודית לשומרי החותם של מהלך החבירה למכחישי הלאומיות היהודית.

זו עשויה להיות שעתם היפה ביותר של חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל. אם יסרבו לתמוך בממשלת מיעוט הנתמכת על ידי ישראל ביתנו והרשימה המשותפת, הם יוכיחו כי יש סיבה לחזור ולתת אמון במערכת הפוליטית, שאיבדה המון מערכיה בשנים האחרונות. אם לא יעשו כן, הרי שתקום לנו ממשלה בסימן שאלה. 

הכותב הוא עורך האתר “ליכודניק"