בלי הרבה טקסים וללא תרועת חצוצרות נפל אתמול דבר בוועדת הכספים הזמנית של הכנסת. ח"כ משה גפני (יהדות התורה), היושב ראש החרדי הוותיק והכל יכול, פינה את מקומו לטובת ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. גורמים חרדיים בכנסת טענו אתמול כי זאת בסך הכל "מכה קלה בפראק", המעיל הארוך שגפני נוהג ללבוש, אבל מודים כי קיוו שהתרחיש הזה לא יתממש. הם בנו שם בעיקר על היחסים הטובים בינו לבין אנשי הרשימה המשותפת ובמיוחד עם ח"כ אחמד טיבי, אבל בכנסת כמו בכנסת – האינטרסים הפוליטיים קודמים לכל.

במשותפת הסכימו, למרות המשקעים, לכך שח"כ פורר מישראל ביתנו יעמוד בראש ועדת הכספים ואילו הם יקבלו ראשות של שתי ועדות זמניות – העבודה והרווחה והוועדה למאבק בנגע האלימות והפשיעה במגזר. על כך זעק לעברם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הנזעם בדיון בוועדה המסדרת: "מכרתם את האיש שהיה בן ברית שלכם כל השנים, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ואתם נותנים לאויב הכי גדול שלכם אביגדור ליברמן, שדגל בטרנספר, את הכבוד לקבל את הוועדה הזו". 

ליברמן, טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ליברמן, טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


לפני כשנה התייחס טיבי ליחסים עם גפני ואמר: "אני קורא לזה ‘ברית ציפור הנפש’, שלנו ושלו". גם גפני לא חסך מחמאות מטיבי, אמר עליו שהוא נראה כמו איש דגל התורה והודה לו על שיתוף הפעולה.לחרדים צורמת בעיקר העובדה שעל כיסאו של גפני התיישב דווקא נציג של ליברמן, שסומן במערכת הבחירות האחרונה כגדול אויביהם, אף יותר מלפיד. אותו ליברמן שזכה מפיו של גפני לכינויים כמו "אנטישמי", "מושחת" ו"אפס". 

ביהדות התורה מקווים שהנזק הוא זמני, שכן ראשות ועדת הכספים היא מאחז חשוב יותר מזה של שר בממשלה, במיוחד בתקופה של משבר כלכלי וקיצוצים, שעלולים לפגוע בצורה אכזרית גם בתקציבי הישיבות והמוסדות התורניים. במפלגה החרדית מאמינים שאם תוקם ממשלת אחדות (ב"ה במהרה בימינו) גפני יחזור לשבת על השיבר, ימשיך לנווט בגאון את הוועדה החשובה והכל יחזור אל מקומו בשלום.