צוותי הרפואה, רופאות ורופאים, אחיות ואחים, כוח עזר רפואי, כל בעלי המקצועות הרפואיים ואנשי המעבדות והתומכים בפעילות הרפואית בלוגיסטיקה ובמינהל עומדים היום בחזית הטיפול בחולים בכלל ובחולי קורונה בפרט. הם עושים את עבודתם מתוך שליחות קדושה, מחויבות מקצועית ומסירות אין קץ. בהכירי רבים מהם, הם נרתמים לכל משימה בהתלהבות רבה ויוצאת דופן.

אנחנו, כחברה, חייבים להם תודה ענקית. עם זה, מקרי ההדבקה של צוותי רפואה רבים, גם אם אי אפשר תמיד לזהות את מקור ההדבקה או את סיבתה, מטרידים מאוד.

מערכת הבריאות נרתמה בחודשים האחרונים במאמץ עילאי לספק להם את כל צורכיהם - החל בשעות עבודה סבירות, במיגון אישי מותאם וכלה בהדרכה הולמת לעשות את תפקידם בבתי החולים, בקופות החולים, במד"א, בבתי אבות ובבתי חולים גריאטריים, ולהמשיך בפעילות רפואית שגרתית אשר תגבר בתקופה הקרובה ביתר שאת.

קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה  (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

מכאן עולה הצורך המוחלט להקצות מספר בדיקות מתאים למציאת הדבקה על ידי וירוס הקורונה (בדיקת המטושים, ה־PCR) באופן שוטף ושגרתי של צוותי הרפואה. במידת הצורך, גם כדי לאבחן חולים חשודים המטופלים בבתי חולים מסיבות רפואיות אחרות.

הביטחון האישי והקבוצתי של אנשי הרפואה חשובים מאוד כדי להבטיח עבודה בטוחה, תקינה ורציפה בזמן המיוחד שבו אנחנו מצויים. זה מחייב הירתמות של מנהיגי משרד הבריאות ומנהלי הארגונים הרפואיים ללא כל סייג, כדי להבטיח מצב זה.

הכותב כיהן בעבר כקצין רפואה ראשי בצה״ל ומנכ"ל משרד הבריאות 

קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה  (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)