בעקבות חתימת ההסכם הקואליציוני, בימינה מתעקשים שראש הממשלה בנימין נתניהו דוחק אותם הצידה, אף על פי שהמפלגה מהווה חלק מגוש הימין ורוב חבריה שמרו בעקביות על לויאליות למחנה. אז צריך לומר ביושר: ימינה היא מפלגה חשובה לגוש, אך גם טרחנית בנסיבות העניין - ודומה כי לפחות שניים מראשיה חיים בעולם משלהם.

חשוב להזכיר: לולא ההרפתקה של יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט וח"כ איילת שקד בהקמת הימין החדש לקראת אפריל אשתקד, ספק אם היינו נמצאים במצב הנוכחי. יתרה מזאת, בנט בעצמו הצהיר לא אחת שהוא "פוטר את ראש הממשלה מכל מחויבות כלפיי - רק שיקים ממשלה".

במהלך המו"מ הקואליציוני האחרון, כשהופצו ספינים כאילו נתניהו מוותר על החלת הריבונות, טענו דוברים מטעם ימינה שהוא זונח את האידיאולוגיה. לאחר מכן נטען שהוא עושה זאת גם בזירה המשפטית. אחרי שההסכם הקואליציוני הוכיח שימינה טעו בשני המקרים, נזכרו שם שלמעשה מדובר בתיקים: לא רק מי מבין ארבעת ראשיה יקבל תיק, אלא איזה תיק, וזאת אף שלמפלגה יש רק 6 מנדטים. הנה כי כן, הליכוד הקריב את עצמו עבור ממשלת האחדות - אך בימינה חיים בלה לה לנד.

האיומים של ימינה בדבר הליכה לאופוזיציה לא מפחידים אף אחד. אף על פי כן, בהינתן העובדה שמדובר בממשלת חירום ובכך שימינה היא חלק מהגוש - חשוב שהיא תישאר איתנו.

הכותב הוא מנהל אגף קשרי החוץ של תנועת הליכוד