ככה נבחרי ונבחרות הציבור דואגים לנו? ועוד בימי קורונה, כשיש לנו כל כך הרבה בעיות לטפל בהן, כשהמשק בקריסה, כשאנשים מאבדים פרנסה? בזה עסקתם כל השבועות האלה? ועוד בשביל לקרוא לזה "ממשלת חירום קורונה"? אוי לעיניים שכך רואות! כל סעיף בהסכם הקואליציוני חמור ומחפיר בפני עצמו ולא כל שכן כולם יחד.

נתחיל בהתחלה: אתם עומדים להשביע ממשלה בלי שידועים לכם קווי היסוד של מדיניותה? בניגוד לחוק יסוד הממשלה? איך ייתכן שההסכם קובע כי "לאחר כינון הממשלה יוקם צוות לשם ניסוח קווי היסוד של הממשלה בתקופת האחדות"? ככה יכניסו את כולכם למלכודת, וכשאתם בפנים, מי שירצה כבר יקבע לעצמו את קווי היסוד שלו. נפלא.

ממשיכים: אתם כובלים את סמכות הריבון, הכנסת, מלחוקק בכל התקופה של חצי השנה של הקורונה, אלא אם כן נתניהו וגנץ ירצו אחרת? מדינה דמוקרטית שהכנסת, שמייצגת את העם, לא יכולה לחוקק? מחריד.

וכעת להפיכה הקונסטיטוציונית של מדינת ישראל: בן לילה הפכנו, באמצעות התערבות בחוק פרסונלי ומיידי, למדינה דו־ראשית. כל המבנה החוקתי־משטרי שלנו השתנה לבלי הכר. תכירו: "ממשלת חילופים". כן, זה מה שהפכנו להיות.

בניגוד לחוק יסוד שקובע שבראש המדינה יהיה ראש ממשלה, נתקן: לא עוד. מעתה אמור: בראש המדינה יהיה גוף דו־ראשי, שקרוי "ממשלת חילופים". ואם נצטרך לצאת למלחמה חלילה, ורק אחד מהדו־ראשי יחליט שכך נדרש, מה יקרה? ומה לגבי כל החלטה שהיא - מקטנה ועד גדולה? איך יתפקדו?

הכותבת כיהנה בתפקיד המדענית הראשית וראש מינהל המו"פ התעשייתי של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה