הפרסומת החדשה של נועה קירל ל-yes+ גררה ביקורות נוקבות על כך שצרמה לרבים. הטוראית החדשה בצה"ל הצטלמה בה לבושה במדי צבא ארה"ב ומבצעת גרסה מחודשת לשיר "תנו לשמש יד" המזוהה כשיר התומך בשלום, כאשר היא מלווה בשלל גברים לבושים במדי צבא ארה"ב בשדה הקרב. 

על הפרסומת מדברים בכל ערוצי התקשורת, גם אם יש ביקורת – הרי ידוע ש"אין דבר כזה פרסום שלילי", הפרסומת יצרה באז ולכן היא פרסומת שעובדת והצליחה. קירל שרה את מילות השיר שכתבו עבורה בעברית, אותו היא חותמת בהצלה ש'הגיעה השעה חמש וחצי אז עליה ללכת', כי כידוע החיילת "ביומיות".

הפרסומת מציגה את קירל כחיילת במלחמת וייטנאם גרסת 2020, כאשר אביה נפרד ממנה בלשכת הגיוס, והולך להתקין ממיר של yes+ בזמן שהיא נשלחת ביומה הראשון בצבא האמריקאי להילחם בשדה הקרב בו שרים בעברית. זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו רואים פרסומות גרנדיוזיות, אבסורדיות וחסרות קשר למציאות ב-yes (ראו ערך – חווה אלברשטיין רכובה על דרקון), אך הפעם הדבר יצר סערה דווקא כי קירל היא חיילת. 

נועה קירל (צילום: אייל נבו)
נועה קירל (צילום: אייל נבו)

נכון, השיר הוא מתוך הסרט "שיער", שמחה על מלחמת וייטנאם שגבתה את חייהם של כ-60,000 אמריקאים, אולם הנושא אינה "פרה קדושה". בראשית פברואר 1968, סקר גאלופ הראה שרק 35% מהאמריקאיים תמכו בהתנהלות של הנשיא ג'ונסון במלחמה ואילו 50% סברו שהוא מתנהל בצורה לא אחראית (ל-15% נוספים לא הייתה דעה בנושא). עשרות סרטים, סדרות ושירים דנו בנושא – חלק ביראת כבוד, חלק בביקורת וחלק בהומור. אולם ילדי הפרחים של "שיער" נטמעו לנו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי – אך מה המסר שקירל מעבירה בפרסומת? שקשה להיות חיילת ולהילחם? שהיא הייתה מעדיפה לשבת בבית ולצפות בטלוויזיה במקום לאבד חברים בשדה הקרב? תראו לי חייל אחד שלא מרגיש ככה. 

זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה בה מבקרים את עבודתה של קירל, במיוחד עקב גיוסה שלא רק שלא עצר את עבודתה השוטפת, אלא הפך לקלף החזק ביותר של דובר צה"ל ולפנים של השירות הצבאי. מאז גיוסה הספיקה להשתתף בקמפיין של פיקוד העורף, קליפים והופעות צבאיות. סערה קודמת הייתה סביב הכשרת רקדנים צבאיים עבורה, אך לקירל הוקמה להקה צבאית משל עצמה תחת מסלול ה"טאלנט הצבאי" כיוון שבצה"ל הקדימו להבין ששווה להם להשקיע בה. 

תוך זמן קצר סמל ההיכר שלה הפך מפאוץ' למדי א' תקניים. ניתן לטעון רבות כי צה"ל משקיע השקעה אדירה בקידומה בצבא, וכי עליו להשקיע יותר בחיילים הלוחמים. אין ספק שמגיעה להם הערכה עצומה, אך בסוף חשוב לזכור שהיא טוראית. היא חיילת בדרג הנמוך ביותר בצבא שדובר צה"ל מחליט מה היא תעשה, איפה תצטלם והיכן היא תתראיין. וכן, גם את הפרסומת החדשה של yes הם אלו שאישרו לה. 

נועה קירל (צילום: פרטי)
נועה קירל (צילום: פרטי)

קירל בחרה להתנדב לצבא, לאחר שנולדה עם כליה אחת, והצבא השכיל לגייס אותה לטובתו. נכון, היא לא חיילת קרבית וסביר שלא תשלח לשדה הקרב לשום צורך שאינו העלאת מורל החיילים הלוחמים, אבל לרגע אחד בפרסומת – היא חיילת לוחמת שרק רוצה לשוב הביתה ולנוח, כמו כל כך הרבה חיילים אחרים. הפספוס הגדול ביותר של הפרסומת היא שקירל לא לבושה בו במדי צה"ל – היא יכלה להרגיש למבקרים כמו "אחת משלהם".