גורם בשב"ס רטן על כך שציפי רפאלי, הפתיעה את אנשי בית הכלא כשהתייצבה לפתחם מוקדם עם שחר, מוכנה להתחיל את ריצוי עונשה, למרות שמועד הגעתה היה אמור לחול בשעה מאוחרת יותר באותו בוקר. היא נקטה בצעד המחוכם הזה על מנת להימנע מחשיפה לתקשורת ולצלמים שהיו ממתינים לה עם בואה בכדי ללכוד אותה בעדשת המצלמה. עם פנים מפוחדות ונפולות, היא נכנסה בשערי כלא נווה תרצה.

עד כדי כך זה היה לה חשוב, שבמקום לבלות עוד שלוש שעות חופשיות בקרב משפחתה, היא בחרה להעביר אותן מאחורי סורג ובריח. אותו גורם התלונן שלהתייצב בכלא בשעה בה אין היערכות להגעתה, כי אנשי מקצוע כמו קצינת קליטה ועובדת סוציאלית לא נוכחות במקום, היא התנהגות לא תקינה. איזו חצופה שאין לתאר, היא הקדימה את בואה, עשתה להם תרגיל מסריח ותפסה אותם לא מוכנים. ואני שואלת:

א. איך ייתכן שבית כלא לא ערוך לקבל אסירים או אסירות 24/7? האם הוא לא עובד במתכונת הדומה לזו של בית חולים? תארו לכם, מגיע פצוע זב דם לבית החולים ואומרים לו: 'היית צריך להודיע מראש כדי שנהיה ערוכים ויהיו לנו אחות ורופא פנויים לטפל בך'?

ציפי ובר רפאלי ביציאה מהדיון, אבשלום ששוני

אני באמת תוהה מה קורה אם אירע מעשה רצח והפושע סוף סוף נתפס אחרי שניידות משטרה דלקו אחריו בכל העיר, האם הנהלת בית הכלא תודיע לשוטרים שכרגע אי אפשר לקלוט אותו כי עדיין מנקים את תאי המעצר (כמו בבית מלון שאתה מחכה בלובי לשעה 15:00, שעת קבלת החדר), ושבינתיים יזמינו את הפושע לקפה ועוגה ויחכו איתו שם?

ב. כמה אפשר לגלות חוסר אמפתיה והבנה, כן, גם כלפי ציפי רפאלי, עבריינית מס כבדה ככל שתהיה, ולהתלונן עליה בגלל שטויות במיץ עגבניות? וכי למה? כי עכשיו היא פגיעה יותר - אז אפשר לרקוד לה על הדם. מעתה ואילך, כל פיפס או ציוץ שלה, וגם סתם בקשה לגיטימית מצידה בזמן שהותה בקלבוש, יירשמו ביומני הכלא כהתנהגות לא ראויה ואז יופצו החוצה לשמחת כל העולזים וה"נשמות הטובות"?

ג. אנשי שב"ס, תודו על האמת. ציפי רפאלי שיבשה לכם את התוכניות ומנעה את פרסומכם בתקשורת. חד וחלק! אוח, כמה הייתם נהנים לשמוע את המצלמות מקליקות כאשר הגב' רפאלי מגיעה לבית הכלא בליווי בני משפחתה, ואתם נמצאים שם בפרונט ביחד איתה ומנציחים את הרגע בתמונות המופצות מיד לתקשורת בארץ ובעולם? מי היום לא רוצה להיות סלב? אפילו דיילי "אל על" הצטלמו בשמחה ל"הישרדות" כאשר הביאו לשורדים אוכל מן הבית, ולא ראיתי שהם הצטנעו או הסתתרו מחשיפה. להיפך, הם נראו לגמרי רווים נחת מהפרסום והסיטואציה.

הכול טוב ויפה וגם לגיטימי, אבל לא על חשבון אישה שהגיעה מוקדם מהצפוי לכלא, כי רצתה להימנע מחשיפה משפילה ומבזה, לא רק בעיני התקשורת המקומית, אלא גם בתקשורת העולמית שהייתה חוגגת בכותרות ענק ומפרסמת את האייטם הג'וסי של העונה: אימה של הדוגמנית הבינלאומית, אומנם לא כמו אלה איילון , ציפי רפאלי, החלה לרצות את עונשה בכלא נווה תרצה בישראל. 

ציפי רפאלי בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
ציפי רפאלי בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

מההיבט האנושי, ידיעה קטנונית כזאת של אותו גורם בשב"ס שהתלונן על הגעתה המוקדמת מדי של ציפי רפאלי לכלא, שזה בערך כמו להתלונן שהכלה בחתונתה הייתה יפה מדי, היא ידיעה שלא הייתה בכלל צריכה להתפרסם. אני רק יכולה לתאר לעצמי שציפי לא עצמה עין באותו לילה, ורק חיכתה לרגע שהיא כבר תגמור עם זה ולא תהפוך לטרף תקשורתי ברגע הקשה בחייה. בואו לא נשכח שמדובר באישה לא צעירה, סבתא לנכדים, שהקריבה את עצמה למען בתה, לא ברחה מאימת הדין כמו רבים וטובים שמסתובבים בינינו, ומוכנה לשלם את המחיר, אבל עדיין רוצה לשמור על כבודה.

אני נזכרת באותה תמונה מצמררת של אהוד אולמרט, חיוור ורזה בשעת ארוחת הצהריים בכלא, שהופצה בתקשורת. אני פונה לכל אותם גורמים שמדווחים ומסקרים, כבדו את בקשתה של רפאלי ותנו לה לרצות את עונשה באופן פרטי, מבלי לארוב לכל הזדמנות לעוט עליה במצלמותיכם ולהנציח את דמותה במדים הכתומים. היום זה עיתוי מתאים, שבוע לפני יום הכיפורים, להזכיר לכם את המשפט האייקוני, (אולי גם קלישאתי, אבל למי אכפת?) שלטעות זה אנושי, ואין ספק שציפי ובתה טעו ובגדול, אבל לסלוח זה אלוהי.