בנימין נתניהו פוליטיקאי מנוסה, הוא יודע כי לא ישיג 5-4 מנדטים מהציבור הערבי, גם לא 2-1. זו אינה המטרה. אז מה הפך את נתניהו למחזר נלהב אחרי מי שהגדיר כתומכי טרור הנוהרים לקלפיות? ביבי, שהסית כל השנים נגד הציבור הערבי לא שינה את דעתו, להיפך. חוסר האמון שהוא רוחש להם ורצונו להדירם מהחברה והכלכלה הישראלית לא השתנו, שכן נתניהו יודע שעתידו הפוליטי תלוי בקיומם של שונאי ערבים בקרב בוחריו ושותפיו.

מדוע אם כן פתח נתניהו את הקמפיין לבחירות הרביעיות באום אל פאחם? התשובה פשוטה – חסינות. 

החיזור של נתניהו אחרי הערבים נועד להכשיר את תומכיו להסכים להקמת ממשלת הליכוד הבאה בתמיכה של 4-3 אצבעות ערביות. מה שהנדל והאוזר מנעו מכחול לבן, נתניהו צריך שיוסכם על ציבור מצביעיו המכנים את הערבים תומכי טרור. אין לנתניהו 61 מנדטים לחסינות, אבל אולי יש לו 58, והוא חייב עוד 4-3 אצבעות אותן לא יקבל מיאיר לפיד, ליברמן או גדעון סער. כדי לזכות בחסינות, נתניהו פועל להקנות לגיטימציה לתמיכה ערבית בממשלתו. 

נתניהו חייב חסינות. הוא נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, והוא גם יודע את האמת בפרשת הצוללות. אם לא יוכל להקים ממשלה, ייאלץ לעמוד לדין ועונשו ייגזר כשווה בפני החוק. את הסיכון הזה נתניהו לא ייקח, הוא חייב חסינות. לכן, יהיה מוכן לתת כל דבר כדי להשיג חסינות, גם את זכות השיבה.

זה כמובן לא יוצג כך. מכונת התעמולה תציג זאת כאיחוד משפחות, מתן זכות נישואים, וצעדים הומניטריים לערביי ישראל ואחיהם הפלסטינים. נזכיר לציבור כי בין 2003-1994 נכנסו לישראל באיחוד משפחות כ-140,000 פלסטינים, דבר שנפסק בהחלטת ממשלת שרון, ובהמשך בחוק האזרחות המגביל מתן מעמד של תושב קבע או מתן אזרחות לפלסטינים מיהודה ושומרון.

איחוד משפחות של 100,000 פלסטינים (10,000 בשנה לעשר שנים), שהם ומאות אלפי ילדיהם יצביעו בעתיד לכנסת, לא יוצג כמתן זכות השיבה, אלא כצעד הומניטרי לערביי ישראל. כדי שמפלגת רע"מ תתמוך בממשלה בראשותו, נתניהו ישלם כל מחיר. עכשיו הוא עסוק בהכשרת הלבבות של מצביעיו להישען על "הערבים שרוצים להשמיד את כולנו", כפי שאמר בפייסבוק לפני שנה.

מעניין מה הציע פטין מולא, סגן השר במשרד ראש הממשלה, כשנסע לרמאללה בחודש שעבר לבקש מהפלסטינים לעודד את ערביי ישראל לתמוך בנתניהו.

הבחירות הקרובות אינן רק לא ביבי. הן על אופיה, דמותה ועתידה של מדינת ישראל. אזרחי ישראל יצטרכו לבחור בין זכות השיבה, והמשך העימותים בתוך מדינה מפולגת (בראשות נתניהו), לבין מדינה עם רוב יהודי שיש בה מיעוט ערבי גדול, משולב בחברה הישראלית ונהנה מזכויות מלאות - השכלה, תעסוקה, ורווחה ככל תושבי המדינה.

הכותב הוא תא"ל (במילואים), היה ראש חטיבת התכנון באג"ת ואחד האנשים הקרובים ביותר לרה"מ שרון. תכנן את תכנית ההתנתקות.