בחירתו של יצחק (בוז'י) הרצוג לנשיא מדינת ישראל היא מתנה לעם היהודי בתפוצות. הקהילה הגדולה בארה"ב זכתה במתת משמים. העם בישראל זקוק נואשות לדמות מאחדת, מפייסת, מקרבת ורוב של 87 חברי כנסת העניק למדינה ולאזרחיה בדיוק את הדמות הזאת ובעיתוי הכי נכון. לעם בתפוצות ולישוב היהודי בארה"ב, בחירת הרצוג כנשיא המדינה הפציעה כקרן אור חזקה בעיצומה של תקופה קשה של גידול בגילויי איבה ותקריות אנטישמיות אלימות. 

הוא, יצחק הרצוג, הוא הדמות והאישיות שהם, יהודי אמריקה מכירים ושראשי הקהילה, רבניה ועסקניה, מכל החוגים והמחנות מכירים מקרוב כבר שנים רבות. הם למעשה יראו בעצם נוכחותו במשכן הנשיא בירושלים, סימן וגורם מעודד ומחזק.

מרים פרץ היתה ראויה לכהונה. העובדה שלא נבחרה לא צריכה לפגוע בה. בוז'י פשוט ראוי יותר, מתאים יותר וחשוב מכל, מוכן יותר מכל בחינה. בשנים האחרונות, פרץ משבר ביחסים בין ישראל לקהילה היהודית בארצות הברית הרצוג כנשיא הוא בדיוק האיש שיכול, מסוגל ומוכן לשקם מחדש את ההבנה, ההכרה והנכונות בקרב שני הצדדים לשקם ולחדש את היחסים, לרענן מחדש את הקשרים, לפתוח מחדש את ערוצי ההידברות והעיקר להחיות מחדש את עוצמת האהבה והקרבה שחשים יהודי ארה"ב כלפי ישראל. אהבה זו קיימת בדי-אן-איי של יהודי אמריקה, אבל שקעה בשנים האחרונות בתרדמת. 

מרים פרץ ויצחק בוז'י הרצוג ביום הבחירות לנשיאות (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מרים פרץ ויצחק בוז'י הרצוג ביום הבחירות לנשיאות (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הרצוג, שבשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ומובילים בתחומי היחסים והקשרים עם ראשי הקהילה, ניחן בכל מה שדרוש לעורר את האהבה ולהפכה לגורם מעשי, פרקטי, מורגש ונוכח ביחסים המחודשים בין ישראל לישוב היהודי הגדול בארה''ב. הרצוג כנשיא הוא הבכיר הישראלי היחידי, שמוכר ומזוהה כמי שיכול ויוכל להידבר פנים-אל-פנים עם רבנים מכל המגזרים הדתיים ביהדות ארה"ב. מי שמחכים להידברות ולפיוס הם במיוחד הרפורמים והקונסרבטיבים, שהם רוב הקהילה, שחשים נעלבים ונפגעים מההתנכרות ומהאפליה נגדם מצד המפלגות החרדיות בישראל. 

אין ספק, מתחיל עידן חדש בתחום החשוב, הקריטי של יחסים בין ישראל לקהילה בארה"ב. יהודים באמריקה לא יכולים לחכות ולהמתין. הם קרעו את העטיפה שמכסה את המתנה שקיבלו עם בחירתו של יצחק הרצוג כנשיא ישראל.