התנהלות הממשלה לגבי מגיפת הקורונה המתחדשת מזכירה לי את הסיפור שסיפר לי חבר שהיה פעיל בשוק ההון, לאחר שהחליט להיעזר ביועץ.

לאחר מספר ימים שבהם המדד עלה מעט, שאל חברי את היועץ אם לקנות, והיועץ השיב לו כך: "חכה, נמתין ונראה מה יהיה". ואכן הם המתינו, וכשהמניה המשיכה לעלות באופן משמעותי, אמר לו היועץ: "עכשיו תקנה, כי המניה עולה". אך מה לעשות שלאחר שהוא קנה, המניות החלו לרדת. שאל חברי את היועץ מה לעשות - "האם למכור?". היועץ השיב לו: "רצוי להמתין, ונראה מה יהיה". חברי המתין, והמניה המשיכה לרדת. וכך חברי הפסיד בשני האירועים, כי "המתין לראות מה יהיה".

כשמספר הנדבקים בקורונה עלה בשבועיים האחרונים, שמעתי הכרזה של מישהו מהאחראים לנושא בממשלה, בזו הלשון: "אם נגיע לאלף נדבקים נוספים ביום, וזה יקרה כנראה בשבוע הבא, אז נחליט על חובת עטית מסיכות, על שמירה על ריחוק חברתי ועל חזרה לתו הירוק".

זו הכרזה לא חכמה, בלתי נסבלת ובלתי נסלחת. הרי אנחנו כבר חווים עלייה מתמדת של התחלואה בקורונה בימים האחרונים - אז למה מחכים? יש להורות מוקדם ככל האפשר על חובת עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי. זה לא פופולרי, אך זה המהלך הנכון. כל דחיה בהחלטה תביא למתים נוספים.

אם הייתי בין מקבלי ההחלטות, הייתי מחליט כבר עכשיו, בנוסף לחובת עטיית מסיכות וריחוק החברתי, גם לתת לאזרחי ישראל חיסון שלישי - ובהקדם. בואו נקדים את האירועים - ולא נשתרך אחריהם.

הכותב הוא תא"ל (במיל') וחבר מבטחי - פורום מפקדים לאומי