אני מוכן להודות - גם לאחר קריאת פסק הדין המתגלגל במחוזי ובעליון בעניינו של זדורוב, וצפייה בכל התחקירים והתוכניות, עדיין לא הצלחתי לגבש עמדה סופית בנוגע לאשמתו של זדורוב. זה די הגיוני בהתחשב בכך שגם שופטי העליון נחלקו על כך.

לקלחת הראיות המבלבלות ממילא, הוסיף סנגורו של זדורוב מספר מרכיבים שכבוד השופט מלצר לא היה יכול להתעלם מהם ולפיכך הורה על משפט חוזר. העובדה כי ישנו כתם דם על העקבה שעל האסלה עשויה להעיד על מעורבותו של אחר שאינו זדורוב ברצח. כמו כן, גם קיומה של טיפת דם במקום שאיננו חלק מנתיב היציאה של הרוצח על פי השחזור מכרסמת באותנטיות שלו. 

ואולם, נדמה שהדרמה הגדולה היא בכלל במציאתו של DNA שאינו שייך לזדורוב או למנוחה בזירת הרצח. DNA שסנגורו של זדורוב ינסה ככל הנראה לשייך לא.ק. הידועה, ולטעון כי ידה הייתה ברצח. קשה להתעלם גם כן מחוות דעתו של סגן ראש השב"כ המנוח יצחק אילן ז"ל, שהצביעה על כשלים באופן שבו נעשה שימוש בשפה הרוסית בחקירותיו של זדורוב.

עם סיום פסק דינו, ופרסום החלטתו למשפט חוזר, ביקש השופט מלצר מהפרקליטות לשקול שוב את האפשרות, שמא הם טעו. שמא יש בראיות החצי חדשות שהובאו בפניהם זה עתה כדי לכרסם בוודאות שלהם באשמתו של זדורוב. שמא הפרקליטות אינם מעוניינים לשוב ולהגיש כתב אישום נגד זדורוב לאור החלטתו למשפט חוזר.

אז אתמול התקבלה ההחלטה הלא ממש מפתיעה. כתב אישום חדש יוגש נגד זדורוב. כי גם אם זה מצליח לבלבל את השופט מלצר, בפרקליטות זה לא נוגע.

אז הבשורה היא, שאין כאן בשורה אמיתית. מהלך צפוי וידוע מראש של הפרקליטות להגיש כתב אישום פעם נוספת. ואני רק מקווה, שלכל הפחות יפגינו בפרקליטות קצת ענווה נוכח ראיות חדשות, ויאפשרו לזדורוב לנהל את המשפט הנוסף בביתו ולא מתוך הכלא. לא בגלל שאני משוכנע בחפותו של זדורוב, אלא בגלל שאני מאוד רוצה לקוות שלמישהו בפרקליטות מדגדג גם כן משהו בחוסר הוודאות של התיק הזה.