כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, עשה אתמול מעשה אמיץ כשסיפר על הטרדה מינית שחווה במהלך דיווח מגמר יורו 2020 בלונדון. לאחר המשחק, בזמן שדיווח מאחד הפאבים על חגיגות הניצחון של האוהדים האיטלקים, ניגשה אליו עוברת אורח וליקקה את פניו בניגוד לרצונו. "זה אולי נראה מצחיק וקליל, אבל זה היה רגע מבזה ומשפיל", כתב בוקר באינסטגרם שלו.

האירוע שחווה בוקר הוא הטרדה מינית פר אקסלנס. אדם שמחליט ללקק את פניו של אדם אחר שאינו מכיר, מבלי לבקש רשות, הוא מטרידן. כמו שכתב בוקר, אין כאן שום חינניות ושום משובת נעורים. אלא שההיפוך המגדרי במקרה המדובר, בו אישה מטרידה גבר, הביא לגל של תגובות עגומות, שצריך להתעכב עליהן. גם ברשתות החברתיות וגם בתגובות באתרים השונים שדיווחו על המקרה, כולל "מעריב", ראיתי לא מעט תגובות שלעגו דווקא לבוקר. "בחייאת, שירגע קצת. בחורה חשבה שהוא שווא ליקוק. מחמאה, גבר", כתב גולש אחד. "שיגיד תודה שמשהו רצתה ללקק אותו", הוסיף אחר. "ענק!!!!!! מה הוא מתלונן? יורם ישאר יורם", סיכם מגיב שלישי. רוח הדברים היא שכגבר, אלמוג בוקר אמור ליהנות מכך שאישה ראתה בו יעד ראוי לליקוק, ואף להוקיר על כך תודה לבורא עולם. מבחינת אותם מגיבים, אין סיכוי שהוא באמת חש מוטרד או מושפל, או שסתם אין לו עניין בכך שנשים זרות ייגעו בו.

מדוע חשוב להתעכב על התגובות האלה? כי הן מייצגות הלך רוח לגבי גברים שמוטרדים מינית ובוחרים לספר על כך. אמת, מבחינה מספרית אין שום מקום להשוואה בין כמות ההטרדות שעוברות נשים לאלו שעוברים גברים. ונכון, חלק מהסיפור הוא על הגמוניה גברית בת מיליוני שנים שהפכה נשים לאובייקטים מיניים ויצרה את האווירה החברתית המאפשרת את ההטרדות האלה. אבל כל אלו לא משנים את העובדה שכאן מדובר על מעשה ספציפי שעשתה אישה ספציפית לגבר ספציפי, והמעשה הזה היה דוחה, ולקורבן הפרשה מגיע לקבל אמפתיה ולא לעג והטלת ספק בגבריותו.

למעשה, הפרשה הזו מציגה שני אספקטים בהם גם גברים נפגעים מהמבנה החברתי שמקדש גבריות רעילה. האחד - אלמוג בוקר בעצמו, שמספר על חוויה קשה שעבר וזוכה לבוז ולעג. השני – כל אותם מגיבים, שמגלמים למעשה את הציפייה הבלתי מתפשרת של החברה מהגבר הממוצע תמיד להתעניין בכיבוש מיני של נשים, בלי שום אפשרות שזה לא מתאים לך כרגע או בכלל. לכן צריך להודות לבוקר, שהציב בפנינו את האמת: כן, גם גברים מוטרדים, וזה מרגיש להם רע ולא נעים, והם לא הופכים לפחות גבריים אם הם בוחרים לדבר על זה.